Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Anulowane TimeSplitters zaczynało podobno jako klon Fortnite

Potem pomysł zmieniono.

Studio Free Radical Design jeszcze do niedawna pracowało nad powrotem serii TimeSplitters. Zamknięcie firmy uśmierciło te ambicje, lecz teraz na jaw wychodzą kolejne materiały i doniesienia zza kulis prac.

Te zbiera serwis The Free Radical Archive, gdzie przeprowadzono nawet rozmowę z jednym z byłych deweloperów. Anonimowy pracownik przyznaje, że początkowo produkcja miała konkurować z Fortnite, celując w podobny styl oprawy i darmowe battle royale.

„Pierwotnie był to klon Fortnite” - przyznał twórca. „Tak naprawdę nikt tego nie chciał, nawet my, ale przez długi czas nie mieliśmy wyboru”.

Jak wyjaśnił deweloper, podejście zweryfikowano dopiero w tym roku, zmieniając ambicje battle royale na remake TimeSplitters 2. Do tego planowano jednak nowe i zmodyfikowane poziomy, w tym lokacje pochodzące z pozostałych odsłon, a także alternatywną linię fabularną z innym głównym bohaterem.

„Wszystko, co się teraz ukazuje, powstało w ciągu ostatnich 12 miesięcy” - powiedział deweloper, mając na myśli grafiki koncepcyjne, bronie, postacie i inne elementy, które byli pracownicy udostępniają w sieci. „Pierwsze dwa czy trzy obszary, dla których zaczęliśmy tworzyć grafikę, zostały w dużej mierze usunięte lub wymagały przeróbek”.

Wszystko to sprawia, że postępy nawet pod dwóch latach prac nie były zbyt zaawansowane, co może po części wyjaśniać, dlaczego Embracer zdecydowało się ostatecznie na zamknięcie całego studia, zamiast - jak w innych firmach - tylko na redukcję etatów.

TimeSplitter poprzednio starało się wskrzesić także studio Dambuster, ale projekt Free Radical Design był podobno kompletnie inny i bez związku z tymi wcześniejszymi próbami.

„Nie wiem, czy Plaion [oddział Embracer odpowiedzialny za Free Radical] spróbuje w przyszłości znaleźć inne studio, które spróbuje swoich sił” - dodał rozmówca. „Szkoda, że tak się to skończyło. Od czasu pierwszej części miałem słabość do TimeSplitter i naprawdę miałem nadzieję, że stworzymy coś równie niezapomnianego”.

Strzelanka TimeSplitters debiutowała w 2000 roku, razem z PlayStation 2. Sequel trafił dwa lata później także na konsole Xbox i Gamecube. Obydwie gry były wysoko oceniane w mediach i chwalone przez odbiorców. W 2005 roku - już pod skrzydłami EA - powstało TimeSplitters: Future Perfect.

Seria opowiada o podróżujących w czasie żołnierzach. W trakcie kampanii trafiamy do etapów umiejscowionych w różnych okresach historycznych, pokonując przeciwników i realizując wyznaczone cele.

Read this next