AMD ma odpowiedź na DLSS od Nvidii - ujawniono technikę zwiększającą płynność gier
Premiera w czerwcu.
- DLSS od Nvidii otrzyma alternatywę - to FSR od firmy AMD
- Rozwiązanie pozwoli osiągnąć wyższą płynność rozgrywki
Przedstawiciele AMD zapowiedzieli „przełomową technologię przestrzennego skalowania obrazu” - FidelityFX Super Resolution (FSR) ma pozwolić nawet na 2,5-krotne zwiększenie liczby klatek na sekundę w obsługiwanych tytułach.
To bezpośrednia odpowiedź na technikę DLSS od Nvidii. Ma wspierać ponad 100 modeli procesorów i GPU. Będzie dostępna od 22 czerwca. Co ważne, będzie też dostępna na „konkurencyjnych kartach graficznych” - czytamy w informacji prasowej.
Potwierdzono, że ponad 10 studiów pracuje obecnie nad zintegrowaniem FSR w swoich najważniejszych grach i silnikach.
Podczas prezentacji skupiono się na grze Godfall. Zaprezentowano cztery tryby działania FidelityFX - w podobny sposób funkcjonuje DLSS. Użytkownik może wybrać, jaki poziom skalowania rozdzielczości chce aktywować, poświęcając nieco jakość obrazu na rzecz wyższej liczby FPS.
W Godfall działającym w 49 klatkach w 4K przy najwyższych ustawieniach można osiągnąć nawet poziom 150 FPS w trybie FSR Performance.
Tak jak w przypadku DLSS, utracona jakość grafiki często - przynajmniej na niższych ustawieniach skalowania - nie jest zbyt widoczna. Niektóre elementy otoczenia są nieco rozmazane, ale zmian zazwyczaj nie widać w ruchu.