Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Aktualizacja Minecrafta naprawia 11-letni błąd

Z października 2012 roku.

Najnowsza wersja Minecrafta - snapshot 23w18a - wprowadza między innymi drobne zmiany w kowalstwie, lecz pewną interesującą ciekawostką jest także naprawienie błędu, który po raz pierwszy zgłoszono deweloperom... w październiku 2012 roku.

Deweloperzy ze studia Mojang szykują się do premiery aktualizacji 1.20, więc chcieli najwyraźniej pozbyć się bugu liczącego już ponad dekadę. Problem - oznaczony jako „MC-1133” - nie jest szczególnie poważny, związany z odgłosami kroków w popularnej grze.

Pisząc konkretnie, chodzi o sytuację, w której stoimy na samym skraju bloku. Produkcja ma (lub też miała) kłopoty z odpowiednim wykryciem pozycji gracza i uważała niekiedy, że postać znajduje się w powietrzu i nie odtwarzała żadnego dźwięku stóp. Teraz sytuacja powinna wrócić do normy.

„Chodzenie po blokach będzie teraz zawsze sprawiało, że odtworzony zostanie dźwięk kroków” - napisano na oficjalnej liście zmian i poprawek, cytowanej przez serwis PCGamesN. Brzmi mało znacząco, lecz tym samym usuwany jest błąd starszy niż GTA 5.

Najnowszy snapshot wprowadza także zmiany w stole kowalskim, który nie potrzebuje już schematu, a szafa grająca pojawiła się w zakładce redstone w menu kreatywnym. Są też modyfikacje „pod maską” - mowa o telemetrii, która pomoże deweloperom „śledzić i poprawić czasy ładowania gry”.

Co ciekawe, do naprawienia w Minecrafcie jest jeszcze starszy błąd - MC-4 - zgłoszony 24 października 2012 roku, a więc pięć dni przed MC-1133. Ten mówi o problemie z synchronizacją - wyrzucony na sam skraj bloku przedmiot może spaść z niego na serwerze, podczas gdy klient gry nadal „uważa”, że znajduje się na górze.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Read this next