Skip to main content

Abonenci Xbox Game Pass grają więcej i chętniej wydają pieniądze

Przekonuje Microsoft.

  • Subskrybenci Xbox Game Pass chętniej sprawdzają różne gatunki gier
  • Według Microsoftu, usługa w prosty sposób umożliwia zapoznanie się z wieloma tytułami

Przedstawicielka Microsoftu ujawniła kilka statystyk związanych z Xbox Game Pass, wskazujących, że abonenci więcej czasu spędzają na rozgrywce i większe kwoty wydają na gry.

Sarah Bond, która w koncernie z Redmond jest wiceprezesem ds. ekosystemu wirtualnej rozrywki, w rozmowie z Forbesem poinformowała, że subskrybenci wspomnianej usługi grają o 20 procent dłużej i uruchamiają o 30 procent więcej tytułów. Ponadto o 40 procent częściej sprawdzają rożne gatunki oraz o 20 procent więcej przeznaczają na zakup produkcji, dodatków i mikrotransakcje.

Zobacz na YouTube

Menedżerka zwraca uwagę, że w przeciwieństwie do Netflixa i innych tego typu usług, gdzie jedynym wydatkiem jest miesięczna opłata, abonenci Xbox Game Pass zachęcani są do inwestowania w DLC i cyfrowe przedmioty oraz inne pozycje.

- 200 milionów osób kupuje konsolę, a 3 miliardy gra. Wielu z nich nie ma dzisiaj możliwości zapoznania się z niesamowitymi produkcjami i kultowymi tytułami. Wraz z Game Passem umożliwiamy im to poprzez subskrypcję, do której dodajemy streaming. Organizujemy to tak, by wszystkim się to opłacało - mówi Bond.

Xbox Game Pass dostępny jest na PC z systemem Windows 10, konsolach Microsoftu i urządzeniach mobilnych z Androidem (poprzez „chmurę”). Kilka miesięcy temu katalog wzbogacił się o ofertę EA Play, która niedawno pojawiła się też w abonamencie na komputerach osobistych.

Zobacz także