Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

100 milionów graczy zapolowało na potwory. Capcom świętuje sukces serii Monster Hunter

Świetnie wieści na 20 urodziny cyklu.

Capcom poinformował, że gry z serii Monster Hunter przekroczyły próg 100 milionów sprzedanych egzemplarzy. Jednocześnie japoński gigant potwierdza, że cykl stał się jedną z najważniejszych marek w portfolio wydawcy.

Po tym, jak za sprawą odsłon na konsole przenośne seria stała się fenomenem społecznym w Japonii, seria zyskała status globalnej marki wraz z wydaniem Monster Hunter: World w 2018 roku. Tytuł ten sprzedawał się w nakładzie ponad miliona sztuk rocznie w ciągu siedmiu lat od premiery, a obecnie całkowita sprzedaż na całym świecie wynosi ponad 25 milionów sztuk, ustanawiając tym samym nowe rekordy firmy Capcom” - czytamy w opublikowanym oświadczeniu.

Dalej wydawca wspomina także o świetnym wyniku mniejszej produkcji Monster Hunter Rise z 2021 roku, a także wydanego rok później DLC zatytułowego Sunbreak. Tytuł wraz z dodatkiem od momentu premiery mają rozchodzić się w nakładzie około 2 milionów egzemplarzy rocznie, co według Capcomu jest zasługą przyjętej strategii szerokiej obsługi platform i utrzymywania długoterminowej sprzedaży cyfrowej.

Zobacz na YouTube

Oprócz ekscytujących nowych tytułów, takich jak te powyżej, a także szeroko zakrojonych działań wykraczających poza gry - w tym filmy, gadżety i inne media - ogłoszenie Monster Hunter Wilds, czyli najnowszej odsłony cyklu planowanej na 2025 rok, zwiększyło zainteresowanie graczy i pomogło przekroczyć próg sprzedaży wynoszący 100 milionów egzemplarzy” - chwali się wydawca.

Przypomnijmy, że marka Monster Hunter zadebiutowała w 2004 roku na konsoli PlayStation 2, jednak szybko zawitała także na handheldzie PlayStation Portable - to właśnie kieszonsolka otrzymała największej odsłon spośród wszystkich platform. Cykl regularnie utrzymywał także bliskie relacje z konsolami Nintendo.

Trzecia i czwarta część cyklu zadebiutowały jako tytuły ekskluzywne na konsolach „wielkiego N” - odpowiednio Nintendo Wii i Nintendo 3DS. Podobnie zresztą jak najnowsze Monster Hunter Rise, które na Switchu zadebiutowało na rok przed innymi platformami.

Read this next