Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Yakuza 7: Like a Dragon - premiera i najważniejsze informacje

Fabuła, nowy bohater i miasto, turowa walka.

Yakuza 7: Like a Dragon to kolejna część uznanej serii gier od japońskiego zespołu Ryu ga Gotoku Studio, ponownie prezentującego opowieść o członkach bezwzględnych grup przestępczych z kraju kwitnącej wiśni.

Twórcy zdecydowali się jednak na ważny krok - elementy zręcznościowe zostają zastąpione przez walkę turową, a głównym bohaterem nie jest już znany miłośnikom serii Kazuma Kiryu, a zupełnie nowa postać, Ichiban Kasuga. Inne jest także miejsce akcji. Jokohama jest trzykrotnie większym obszarem niż tokijskie Kamurocho, które zwiedzaliśmy w poprzednich odsłonach Yakuzy.

To jednak nie wszystkie nowości, bo deweloperzy postarali się też, aby nowy protagonista był bardziej ludzki i lepiej komunikował emocje. Wszystko po to, by graczowi łatwiej było go polubić.

  • Premiera: 16 stycznia 2020 (Japonia). Europejska data nieznana
  • Platforma: PS4
  • Wersja językowa: japońska
  • Producent: Ryu ga Gotoku Studio
  • Wydawca: SEGA
  • Wydawca PL: nieznany

Data premiery

Na rynku japońskim Yakuza 7 zadebiutuje 16 stycznia 2020 roku. Nie ustalono jeszcze daty premiery dla zachodniej części świata, ale najprawdopodobniej nie będziemy musieli zbyt długo czekać.

Aktualnie gra jest przedstawiana jako tytuł na wyłączność PlayStation 4. Nie jest jasne, czy w przyszłości trafi też na Xbox One i PC, ale jest to możliwe.


Fabuła i nowy bohater

Ósma odsłona głównej serii Yakuza wprowadza zupełnie nowego bohatera. Wątek Kazumy Kiryu z klanu Tojo został zamknięty w poprzedniej części - The Song of Life, dzięki czemu twórcy mogą sobie pozwolić na swoisty reboot.

Tym razem protagonistą jest Ichiban Kasuga, 24-latek z rodziny Masumi Arakawy. W 2001 roku bohater trafia do więzienia za zabójstwo członka obcego klanu popełnione przez inną osobę - na rozkaz swojego opiekuna, ale też ze względu na własne chęci. Jako młody członek rodziny, Ichiban chce spłacić dług u Arakawy, który jest jego przybranym ojcem.

Bohater oddaje się w ręce policji i spędza 18 lat za kratkami. Gdy wychodzi z więzienia, oczekuje, że znajomi przywitają go jako bohatera, ale okazuje się, że nikt nie chce znać Ichibana.

Kasuga postanawia skonfrontować się z Arakawą, jednak były szef zdradza bohatera, rozkazując mu zginąć i oddając strzał z pistoletu w klatkę piersiową. Młodzieniec budzi się kilka dni później w koszu na śmierci i z zaszytą raną.

Od tego momentu rozpoczyna się przygoda Kasugi, który postanawia zemścić się na tych, którzy go skrzywdzili, i odzyskać honor.

Przez ostatnie 14 lat seria Yakuza wykształciła jedyną w swoim rodzaju mieszankę melodramatu i komediowego absurdu, który spodobał się graczom na całym świecie. Pomimo zmian w rozgrywce i nowemu bohaterowi, Like a Dragon pozostaje wierne tym założeniom.


Miejsce akcji i rozgrywka

Like a Dragon przenosi akcję z tokijskiego Kamurocho do dzielnicy Isezaki Ijincho w Jokohamie. To portowe miasto jest znacznie większe i składa się też z miejsc mniej zaludnionych, pozwalających na swobodniejszą eksplorację i odkrywanie nowych miejsc. Twórcom zależy, aby gracz nie czuł się przytłoczony wszechobecnymi przechodniami.

Sercem Yokohamy w grze jest rozbudowane centrum, pełne sklepów, restauracji, barów i klubów. Zgodnie z tradycją serii, wirtualny projekt czerpie pełnymi garściami z rzeczywistej lokacji.

Jeśli chodzi o rozgrywkę, to ponownie zajmiemy się wykonywaniem poszczególnych misji w otwartym świecie. Jeżeli zaś nadarzy się okazja do walki - której nie będzie brakować - gra zmieni się w turowe RPG, niczym Dragon Quest. Oznacza to oczywiście, że postacie nie atakują w czasie rzeczywistym, a gra nabiera znacznie bardziej strategicznego wymiaru.

Gracz musi zwracać uwagę na wskaźniki życia i energii każdej z postaci. Pojawią się też inne, typowe dla gatunku elementy, jak obrażenia od żywiołów, ataki obszarowe czy efekty nakładane na ofiarę, np. tymczasowy nokaut. W trakcie walki możemy zmieniać pozycję bohaterów. Ustawienie jest ważne, bo część ciosów bierze pod uwagę ustawienie celu. Co ciekawe, bohaterowie mogą wrzucić wrogów na ruchliwą ulicę.

W drużynie Ichibana znajdą się między innymi były detektyw Kouichi Adachi, hostessa Saeko Mukouda, a także lokalny mechanik samochodowy i mężczyzna, którego bohater spotyka jako pierwszą osobę w Yokohamie.

Zmiana profesji postaci skutkuje zmodyfikowanym stylem walki, przy czym nie zabraknie absurdalnego humoru, przykładowo strzelania do wrogów z otwieranej butelki szampana.

Powrócą też zabawne minigry i aktywności w mieście, między innymi karaoke czy próba utrzymania uwagi podczas spektaklu w teatrze. Nowością są natomiast wyścigi gokartów.

O autorze

Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Komentarze