Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wiedźmin 4 oficjalnie potwierdzony. Gra powstaje na Unreal Engine 5

Podpisano umowę z Epic Games.

CD Projekt potwierdził oficjalnie, że pracuje nad kolejną odsłoną serii Wiedźmin. Co więcej, firma rezygnuje z własnego silnika REDengine i przechodzi na Unreal Engine 5.

W tym celu polskie studio podpisało długą, 15-letnią umowę o współpracy z Epic Games, więc można zakładać, że również przyszłe produkcje CDP Red będą bazowały na tej technologii. Na Twitterze uspokojono, że gra nie będzie dostępna na wyłączność dla żadnego ze sklepów.

„Dzisiejsze ogłoszenie stanowi pierwsze oficjalne potwierdzenie, że powstaje kolejne pełnoprawne RPG dla jednego gracza w ramach serii Wiedźmin - napisano w komunikacie.

Nie podano żadnych dodatkowych szczegółów. Również nazwa Wiedźmin 4 stosowana jest na razie umownie - nie podano oficjalnego tytułu. Wiemy za to, że reżyserem jest Jason Slama, w przeszłości programista Wiedźmina 3, a później osoba odpowiedzialna za aktualizacja Gwinta.

„Jednym z kluczowych filarów RED 2.0 - transformacji, którą obecnie przechodzi studio - jest większy nacisk na technologię i właśnie to działanie leży u podstaw naszej współpracy z Epic Games” - komentuje Paweł Zawodny, dyrektor techniczny studia, w informacji prasowej.

Gra ma być początkiem sagi. Czyżby medalion szkoły rysia?

„W przypadku wcześniejszych gier studia, rozwój i przygotowanie REDengine pod dany tytuł wymagało znacznych zasobów i nakładu pracy. Dlatego niezwykle ważne było dla nas, aby w przypadku kolejnej gry CD Projekt Red wyznaczyć kierunek technologiczny tak szybko, jak to możliwe” - dodał.

Deweloperzy dodali, że REDengine pozostanie w użyciu, jeśli chodzi o produkcję nadchodzącego „dodatku” do Cyberpunka 2077, choć pewnym zastrzeżeniem może być fakt, że zdecydowano się postawić na liczbę pojedynczą.

„Dodatek do Cyberpunka 2077 powstaje w oparciu o REDengine. Osoby pracujące nad tą technologią są dla nas nadal niezwykle istotne w kontekście prac nad tym projektem. Jeśli zaś chodzi o UE5, to deweloperzy przejdą szkolenia, które umożliwią zapoznanie się z możliwościami nowego silnika - dodał prezes Adam Kiciński.

„Przesiadka na Unreal Engine otwiera też przed nami znacznie szersze perspektywy rekrutacji, co jest oczywistym atutem naszej współpracy z Epic Games. Poszukujemy deweloperów, którzy chcieliby do nas dołączyć i wcielać w życie swoje ambitne pomysły” - dodał.

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze