Skip to main content

Wiedźmin 3 - Duchy przeszłości: spotkanie z Letho

Folwark, Letho, Ludvik, Łowcy głów - zadanie w grze Wiedźmin 3.

Zadanie Duchy przeszłości w grze Wiedźmin 3 można wykonać jedynie, gdy posiadamy na komputerze zapis z gry Wiedźmin 2 i nie zabiliśmy wiedźmina lub przed audiencją u cesarza Emhyra oświadczymy generałowi, że tak potoczyły się wydarzenia.

Zadanie trzeba również wykonać przed misją Wyspa mgieł, inaczej zakończy się niepowodzeniem. Zalecony poziom doświadczenia to 6.


Na tej stronie


Odnalezienie Letho

Udajemy się do Folwarku Reardonów (1) (odwiedzimy je np. w ramach zadania Zagłada domu Reardonów).

Mapę można w całości zobaczyć w tym miejscu

Na miejscu Geralt zauważy, że miejsce jest usiane pułapkami (2). Możemy je wykryć za pomocą wiedźmińskiego zmysłu i rozbroić lub po prostu ominąć.

Kierujemy się do stodoły (3) w centralnej części folwarku. Wewnątrz omijamy lub rozbrajamy kilka pułapek (4). Wiedźmin zasugeruje znalezienie sposobu wejścia na strych stodoły.

Wchodzimy do końskiego boksu (5) naprzeciw drzwi stodoły i podnosimy drabinę klawiszem interakcji. Uruchomi się cutscenka, a my znajdujemy ukrywającego się Letho. Po krótkiej rozmowie były królobójca wyjaśnia, że ścigają go łowcy głów. W tym momencie na terenie folwarku pojawią się bandyci.

Letho poprosi Geralta o pomoc w rozprawieniu się z najemnikami. Możemy oświadczyć, że nie chcemy się mieszać, ale w tym momencie nasze słowa zostaną zignorowane i wraz z Letho ruszamy do walki.

Bandyci nie są trudnymi przeciwnikami, jednak należy zwracać uwagę na ciężkozbrojnych (6), którzy długimi toporami mogą blokować ciosy i zadawać spore obrażenia.

Po skończonej walce wiedźmin cechu żmii wyjaśnia, że został zdradzony i jedzie dopaść człowieka, który zdradził najemnikom jego kryjówkę. Podejmujemy tutaj decyzję kluczową do dalszego przebiegu zadania: pomagamy Letho lub nie mieszamy się w sprawę.


Geralt nie miesza się w sprawę

Letho będzie próbował dwa razy przekonać Geralta do pomocy. Jeśli jesteśmy nieustępliwi, wiedźmin z Gulety pożegna się i odjedzie w swoją stronę. Jakiś czas później dostaniemy informację o zakończeniu zadania, bez dodatkowej nagrody PD.

Jeśli jednak zmienimy zdanie, możemy spróbować dogonić Letho. W takim wypadku zadanie potoczy się, jakbyśmy od początku zaoferowali wiedźminowi pomoc.


Geralt pomaga Letho

Wyruszamy wraz z Letho odnaleźć człowieka, który go zdradził - niejakiego Ludvika. W czasie konnej przejażdżki wiedźmin cechu żmii opowiada, jak poznał przyszłego zdrajcę. Docieramy do obozu bandytów (7) i odbywamy krótką rozmowę.

Niezależnie od wyborów dialogowych dochodzi do walki, w czasie której rozprawiamy się z rabusiami. W czasie starcia powinniśmy uważać na Ludvika (8) - dzierży młot bojowy, którym sprawnie blokuje ataki i zadaje spore obrażenia.

Po skończonej bójce ranny herszt bandy wyjawia Letho, kto na niego poluje. Możemy zostawić go na pastwę losu i odjechać, jednak Letho nie będzie miał nic przeciwko, jeśli skrócimy męki bandziora znakiem lub szybkim cięciem miecza.

Kierujemy się do wsi Zalipie (9), słuchając po drodze historii o ścigającym Letho łowcy głów. Po dotarciu na miejsce odpali się cutscenka. Wiedźmin z Gulety poprosi Geralta, by nie reagował na to, co się stanie i rusza na spotkanie z najemnikami.

Mapę można w całości zobaczyć w tym miejscu

Letho po krótkiej walce pada na ziemię trafiony z kuszy. Możemy wówczas pokonać pozostałych rywali lub, zgodnie z prośbą, powiedzieć, że to nie nasza sprawa. W drugim przypadku najemnicy będą chcieli odciąć głowę wiedźmina jako trofeum.

Dostajemy ponownie możliwość ataku bądź przekonania bandytów by zabrali jedynie wiedźmiński medalion jako dowód wykonania zadania.

Niezależnie od podjętych wcześniej decyzji okazuje się, że bełt z kuszy pokryto środkiem nasennym, a całe zajście miało upozorować śmierć Letho. Wiedźmin z Gulety stwierdzi, że musi się gdzieś ukryć. Podejmiemy tutaj decyzję, wpływającą na zakończenie gry.

  • Jeśli zaproponujemy Letho udanie się do Kaer Mohren, to spotkamy go w epilogu gry
  • Jeśli jedynie życzymy Letho powodzenia, to więcej go nie zobaczymy

Po podjęciu decyzji zadanie kończy się, a my otrzymujemy łącznie 125 PD.

Zobacz: Wiedźmin 3 - zadania poboczne: spis alfabetyczny

Spis treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja

Zobacz także