Twórcy silnika Unity przepraszają za kontrowersyjne zmiany cennika
„Dziękujemy za szczerą i krytyczną odpowiedź”.
Twórcy technologii Unity przeprosili za ogłoszone w zeszłym tygodniu zmiany kosztów korzystania z silnika, co spotkało się z głośną krytyką ze strony deweloperów. Nowy cennik ma zostać ogłoszony w ciągu najbliższych kilku dni.
„Słyszymy was. Przepraszamy za zamieszanie i niepokój wywołany opłatą za instalowanie gier, którą ogłosiliśmy w zeszły wtorek. Rozmawialiśmy z członkami naszego zespołu, społecznością, klientami oraz partnerami i wprowadzimy zmiany w nowej licencji. W ciągu kilku dni podamy więcej informacji. Dziękujemy za szczerą i krytyczną odpowiedź” - napisali autorzy silnika w oświadczeniu opublikowanym na platformie X (dawniej Twitter).
We have heard you. We apologize for the confusion and angst the runtime fee policy we announced on Tuesday caused. We are listening, talking to our team members, community, customers, and partners, and will be making changes to the policy. We will share an update in a couple of…
— Unity (@unity) September 17, 2023
Wiadomość nie spotkała się jednak z ciepłym przyjęciem ze strony deweloperów, którzy przede wszystkim podkreślają, że stracili zaufanie do dostawcy technologii. „Nie potrzebujemy zmian w nowej licencji, potrzebujemy jej całkowitego cofnięcia. Respektujcie zasady, na których kupiono dotychczasowe licencje. Straciliśmy do was zaufanie, a zmiany w licencji nie robią żadnej różnicy” - napisało konto niezależnego studia Ogre Pixel.
„Prosimy albo o całkowite wycofanie się z nowej licencji, albo standardowy podział zysków. Zapomnijcie o jakichkolwiek skomplikowanych schematach. Przestrzegajcie także dotychczasowych umów na wcześniejsze wersje silnika i nigdy więcej nie próbujcie żadnych podejrzanych ruchów, żeby ukryć zmiany. Po prostu bądźcie uczciwi, bezpośredni i godni zaufania” - dodał deweloper ze studia Odd Tales Games.
Przypomnijmy, że głównym zarzutem ze strony twórców było ogłoszenie dodatkowej opłaty naliczanej za każdą instalację gry stworzonej na silniku Unity - zarówno dla nowych produkcji, jak i już wydanych. W związku z tym niektóre zespoły, takie jak autorzy Among Us czy survivalowego Rust, zapowiedzieli przeniesienie swoich projektów na inne silniki.