Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Szybka podróż w Spider-Man 2 jest tak szybka, że twórcy musieli tłumaczyć się przed graczami

Nie ma tu ukrytego paska wczytywania.

Spider-Man 2 może się podobać pod względem technicznym, a deweloperzy z Insomniac Games raz jeszcze dowiedli, że wiedzą, jak wykorzystać moc drzemiącą w PS5. Udało się to również w kwestii szybkiej podróży, która dzięki talentom twórców i dyskowi SSD w konsoli jest niemal natychmiastowa. Gracze myśleli, że studio coś ukrywa i korzysta ze sprytnej sztuczki, ale najwyraźniej tak nie jest.

Popularność w sieci zdobywa nagranie, które prezentuje między innymi właśnie system szybkiej podróży w akcji. „Fakt, że możesz podróżować do dowolnego miejsca, nawet do przeciwległego punktu mapy, przy zerowym wczytywaniu, jest absolutnie oszałamiający. Zdecydowanie najbardziej płynny system szybkiej podróży, jaki widziałem” - napisał właściciel całkiem znanego twitterowego konta Okami Games.

Jeśli przyjrzycie się materiałowi, to zobaczycie jednak, że szybka podróż wymaga przytrzymania wskazanego przycisku, co wskazuje zapełniający się pasek u dołu ekranu. Niektórzy gracze, nauczeni różnymi ciekawostkami, że twórcy często ich „oszukują”, stosując deweloperskie sztuczki, natychmiast zwęszyli podstęp. Podejrzewali, że wspomniany pasek jest tak naprawdę ukrytym wskaźnikiem wczytywania nowego obszaru mapy.

Czy moglibyście proszę dodać w patchu możliwość wyłączenia lub skrócenia pseudo-animacji wczytywania w trakcie używania szybkiej podróży?” - zapytał deweloperów jeden z graczy na forum ResetEra. „Komu to przeszkadza? Wczytywanie trwające 3-5 sekund to świetny wynik” - nie zgodził się inny użytkownik.

Wygląda jednak na to, że obaj się mylili. Na forum wypowiedział się Mike Fitzgerald, szef kluczowych technologii w Insomniac Games:

To komunikat o przytrzymaniu w celu potwierdzenia decyzji, a nie ukryte ładowanie. Jeśli ktoś chce to sprawdzić, może zwrócić uwagę na to, jak późno można anulować przytrzymanie podczas gry. W zeszłym miesiącu [w gronie twórców gry - dop. red.] poruszyłem kwestię tego, czy nie powinniśmy przypadkiem usunąć opcji »przytrzymaj, by potwierdzić«, głównie po to, by wyeliminować zarzuty jak ten tutaj. Ale słusznie zwrócono mi uwagę, że okno potwierdzenia jest ważne dla wygody gracza, co w ostatecznym rozrachunku jest o wiele ważniejsze niż internetowe punkty uznania (nawet jeśli kochamy internetowe punkty uznania)” - tłumaczy Mike Fitzgerald.

Odsuwając na moment kwestię szybkości na bok, warto jeszcze wspomnieć, że system szybkiej podroży w Spider-Man 2 jest dość nietypowy. W każdej dzielnicy trzeba sobie na niego zapracować osobno, realizując aktywności poboczne.

Kiedy jednak odpowiednio wypełnimy pasek postępów w dzielnicy, możemy już wskazać dowolny punkt obszaru, a gra natychmiast nas tam przeniesie. W dodatku nie wylądujemy na ziemi, a w powietrzu - Spider-Man będzie się od razu huśtał lub szybował na siecioskrzydłach, więc można od razu kontynuować ruch.

Read this next