Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Starfield - Prześwietlenie

Włamujemy się do własnej firmy.

Po wykonaniu specjalnego zadania dla korporacji Ryujin w grze Starfield okazuje się, że w firmie działa wysoko postawiony szpieg. Szef ochrony firmy potrzebuje naszej pomocy, aby przeprowadzić kontrolę, która będzie... dość nietypowa - misja poboczna Prześwietlenie.

  • Miejsce: Neon, Rdzeń Neonu
  • Lokalizacja: układ Volii, planeta Volii Alfa
  • Typ: Frakcyjne
  • Zleceniodawca: Dalton Fiennes
  • Uwaga: to zadanie jest częścią dłuższego cyklu misji, który pozwoli nam zatrudnić się w potężnej korporacji - poprzednia misja z tej serii: Ściśle tajne.

Na tej stronie:


Spotkaj się z Nyxem

Zadanie rozpocznie się od razu po rozmowie z Masako. Udajemy się za znacznikiem do Daltona, którego znajdziemy na piętrze kierowniczym. Szef ochrony opowie nam o procedurze przeszukania każdego w firmie oraz że od procedury jest jeden wyjątek - Ularu Chen - która jest wyłączona z kontroli.

Aby ją także sprawdzić, Dalton wysyła nas na nieoficjalną misję - musimy w czasie blokady wejść do budynku Ryujin i dostać się do biura Ularu, a następnie zgrać z jej komputera dane za pomocą narzędzia dostarczonego przez hakera Nyxa. Ten będzie na nas czekał w barze Madame Sauvage. Wychodzimy z biurowca i udajemy się tam.

Podchodzimy do Nyxa, którego znajdziemy siedzącego przy stole. Za swoją pomoc oczekuje zapłaty - możemy zapłacić ku 2,5 tys. kredytów, za pomocą perswazji obniżyć tę kwotę do tysiąca kredytów, albo zgodzić się wykonać dla hakera drobną przysługę, kiedy już będziemy w biurowcu - zgrać dane z jeszcze jednego komputera.

Niezależnie od tego, którą opcję wybraliśmy, po otrzymaniu Tabliczki z programem wychodzimy z baru i idziemy za znacznikiem na dach pobliskiego wieżowca. Naciskamy przycisk na tablicy kontrolnej, co obróci żuraw widoczny w oddali i pozwoli nam dostać się na dach biurowca Ryujin. Wchodzimy do środka budynku przez kratę wentylacyjną.


Uruchom program Nyxa na komputerach

Po wejściu do budynku początkowo kierujemy się do przodu. Docieramy do skrzyń ustawionych pod ścianą i wspinamy się do szybu wentylacyjnego powyżej. Idziemy wentylacją prosto, aż trafimy na otwarty właz w podłodze i zeskakujemy na dół do kantorka. Otwieramy drzwi i szybko przemykamy za kolumnę, uważając na strażnika przed nami.

Idziemy prosto i przechodzimy przez drzwi (mogą być otwarte) do pomieszczania po lewej. Przechodzimy przez nie w kierunku korytarza, gdzie trafimy na dwóch strażników. Strażnik po lewej nie będzie ruszał się z miejsca, ale ten z prawej od czasu do czasu będzie kręcił się po korytarzu. Najlepiej szybko przemknąć, kiedy grzebie przy ławce. Docieramy do drzwi na końcu korytarza i wchodzimy po schodach na samą górę.

Przechodzimy kolejnymi drzwiami aż trafimy do znajomego działu operacyjnego. Uważając na patrolujących strażników przechodzimy przez całe lobby i wchodzimy po schodkach i kierujemy soę w prawo. Następnie obracamy się w lewo i otwieramy drzwi na zaplecze, gdzie chowamy się na chwilę.


Uruchom program Nyxa na komputerze Camdena - opcjonalnie

Jeśli zgodziliśmy się wykonać przysługę dla Nyxa, to czekamy, aż patrolujący strażnik ustawi się pod ścianą i przemykamy szybko do korytarza po lewej. Otwieramy pierwsze drzwi po lewej (łatwy zamek) i wchodzimy do środka.

Używamy komputera na biurku i klikamy na pulpicie ikonę z napisem „Łazik”.Po zgraniu plików czekamy, aż strażnik będzie kierował się w głąb korytarza i szybko wracamy z powrotem na zaplecze.


Uruchom program Nyxa na komputerze Ularu

Wracając do dostania się do komputera Ularu: Na zapleczu odwracamy się w lewo i po rurach wspinamy się do szybu powyżej. Idziemy nim do końca i zeskakujemy przez otwarty właz w podłodze. Znajdziemy się w kolejnym magazynie. Otwieramy drzwi i schodzimy po schodach po prawej na dół. Uważając na strażnika za generatorem, otwieramy kratę wentylacji na ścianie i wchodzimy do środka.

Odwracamy się w lewo i zeskakujemy do szybu poniżej. Idziemy prosto, aż na końcu znajdziemy właz w suficie. Otwieramy go i wspinamy się na górę. Dotrzemy do dobrze oświetlonego korytarza, który patroluje robot. Kiedy maszyna ruszy na obchód, szybko zakradamy się do laboratorium i chowamy za stołami. Następnie uważając na dwóch strażników (w kanciapie i na górze przy balustradzie) wchodzimy po schodach na górę.

Czekamy, aż strażnik przy balustradzie nie będzie odwrócony w naszą stronę i wspinamy się na szafkę, po czym wchodzimy do kolejnego szybu wentylacyjnego. Idziemy do końca szybu i otwieramy kratę z drugiej strony. Teraz musimy wskoczyć na belkę po prawej i przejść nią na przeciwną stronę pomieszczenia. Schodzimy na metalowy gzyms i otwieramy kolejną kratę wentylacji. Wchodzimy do środka i idziemy szybem w prawo do końca.

W końcu dotrzemy w pobliże biura Ularu. Otwieramy kratę po lewej. Jeśli umiemy otwierać zaawansowane zamki to możemy zhakować tablicę rozdzielczą na końcu i zgasić światło na piętrze, co nieco ułatwi skradanie się. Zeskakujemy na dół i wchodzimy po schodach. Idziemy przed siebie, aż dotrzemy prawie pod samo biuro.

Czekamy, aż strażnik się odwróci i wchodzimy do biura. Używamy komputera Ularu i na pulpicie uruchamiamy program o nazwie „Łazik”. Po zgraniu danych wspinamy się na pobliskie szafki i wspinamy się do szybu w suficie. Idziemy do końca szybu, aż trafimy na drzwi w ścianie prowadzące do Neonu. Znajdziemy się na szczycie wieży Ryujina. Możemy spróbować zeskoczyć na dół, amortyzując upadek plecakiem rakietowym albo wykonać szybką podróż do miasta.


Spotkaj się z Nyxem w jego mieszkaniu

Po powrocie na ulice kierujemy się za znacznikiem do mieszkania Nyxa. Znajdujemy niewielką wnękę w budynku i po schodach wchodzimy na górę, a potem przechodzimy przez drzwi. Rozmawiamy z hakerem i dajemy mu tabliczkę z danymi. Czekamy, aż mężczyzna złamie szyfrowanie plików i odbieramy od niego informacje.

Następnie wracamy do wieży Ryujina - blokada została już zdjęta - i wjeżdżamy na piętro kierownicze. Rozmawiamy z Daltonem, któremu przekazujemy informacje. Okaże się, że szpiegiem była Imogene. Natychmiast zostaniemy wysłali na misję odnalezienia jej, a tym samym aktywuje się kolejne zadanie - Winowajcy.

Następnie: Starfield - Winowajcy

Spis treści: Starfield - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Starfield - Ściśle tajne

Read this next