Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Ruszyła kampania społeczna Programuj, promująca polskie gry

„Tworzenie fajniejsze niż granie.”

Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego zainicjowało we wtorek kampanię społeczną Programuj. Akcja ma promować polskie gry wideo - i zachęcać do ich tworzenia.

Inicjatywę oficjalnie uruchomiono w warszawskim kinie Elektronik, podczas koncertu zespołu Percival i z udziałem twórców muzyki do Wiedźmina 3, reprezentującego - jak się wydaje - szczytowe osiągnięcie polskiej myśli deweloperskiej.

- Będziemy wspierać promocję naszych gier na świecie, bo jest to także promocja Polski - zapewniał obecny na imprezie Jarosław Gowin, minister nauki i szkolnictwa wyższego.

Wicepremier dodał, że branża tworzenia gier w Polsce rozwija się na tyle dynamicznie, że z pomocą państwa kraj ma szanse stać się europejskim liderem w tej dziedzinie. Pierwsze i nieco bardziej konkretne z finansowego punktu widzenia kroki już widać - to program sektorowy GameINN.

Zobacz na YouTube
Zobacz na YouTube

Kampania, firmowana dość kontrowersyjnym hasłem „Tworzenie gier jest fajniejsze niż granie” chce wspierać przeróżne imprezy, warsztaty i konferencje w Polsce.

Najbliższe wydarzenie to Warsaw Film School Game Jam 2 w dniach 17-19 lutego. Ekipy - poznające się dopiero na miejscu - będą miały 36 godzin na przygotowanie prototypu gry o zadanym temacie.

„Zaawansowana technologicznie branża produkcji gier wideo jest kluczowa z punktu widzenia państwa stawiającego na innowacje i rozwój. Musimy zdecydowanie zwiększyć innowacyjność gospodarki” - czytamy na oficjalnej stronie.

Read this next