Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

PS5 i dźwięk 3D - deweloperzy o funkcjach audio konsoli

Oraz wykorzystaniu dysku SSD.
  • Audio 3D pozwoli dokładniej pozycjonować dźwięk w grach
  • Dysk SSD skróci czasy ładowania i nie tylko
  • Nowa konsola Sony ukaże się jeszcze w tym roku

Sony opublikowało artykuł, w którym deweloperzy opowiadają, w jaki sposób w powstających grach wykorzystują najważniejsze funkcje konsoli - dźwięk 3D i dysk SSD. Opublikowano też nowy spot reklamowy sprzętu.

Silnik Tempest 3D AudioTech pozwoli twórcom bardzo dokładnie pozycjonować dźwięk, co z kolei wpłynie na tak zwaną immersję, czyli „zanurzenie” gracza w świecie wirtualnym. Dzięki systemowi, odbiorca powinien lepiej orientować się skąd dobiegają odgłosy.

Przykładowo w Horizon Forbidden West użytkownicy będą mogli łatwiej zlokalizować wrogie maszyny na podstawie wydawanego przez roboty hałasu. Dyrektor kreatywny ze studia Guerilla Games - Mathijs de Jonge - przekonuje, że przyda się to między innymi w trakcie skradania.

Natomiast producent wykonawczy Resident Evil Village - Jun Takeuchi - podkreśla, że dźwięk jest kluczowym elementem PS5. Deweloper podkreśla, że rozwiązanie audio 3D wydaje się rozwiązaniem przygotowanym właśnie z myślą o horrorach.

Dysk SSD poprawi wygląd miasta w Spider-Man: Miles Morales

Szef zaangażowanego w rozwój Marvel's Avengers studia Nixxes - Jurjen Katsman - twierdzi, że na PlayStation 5 gracze usłyszą, gdzie przebywają eliminowani przez herosów przeciwnicy. Zwraca uwagę, że nie potrzebny jest zaawansowany zestaw dźwięku przestrzennego, ponieważ użytkownicy muszą jedynie posiadać słuchawki.

Warto zaznaczyć, że - według serwisu The Verge - PS5 nie zaoferuje optycznego portu audio. To oznacza, że nie będzie można podłączyć słuchawek korzystających z tego wyjścia i użytkownicy staną przed koniecznością użycia adaptera dzielącego HDMI na wejścia obrazu i dźwięku.

Poruszono też kwestię dysku SSD. W remake'u Demon's Souls powrót do zabawy po śmierci powinien być natychmiastowy, a Spider-Man: Miles Morales nie tylko zaoferuje skrócone ładowanie w trakcie szybkiej podróży, ale też przyspieszy wczytywanie obiektów na mapie, dzięki czemu mogą być bardziej szczegółowe.

Polub nas na Facebooku | Obserwuj na Twitterze | Źródło: Sony

O autorze

Awatar Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Editor

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Komentarze

More News

Najnowsze artykuły