Skip to main content

Problem polskiego People Can Fly. Wydawca chce rozwiązać umowę

Tymczasem studio rozwija aż siedem projektów.

Wydawca Take Two przekazał polskiej spółce PCF Group pismo w sprawie rozwiązania umowy dotyczącej finansowania gry o kodowej nazwie Project Dagger. Nie zmienia to jednak planów studia.

Zakładam, że rozstaniemy się na partnerskich zasadach i nie widzę powodu, dla którego nie mielibyśmy w przyszłości, przy innym projekcie, wrócić do współpracy z Take-Two Interactive” - napisał Sebastian Wojciechowski, prezes People Can Fly.

Bardzo wierzymy w Projekt Dagger i chcemy kontynuować prace nad nim w ramach naszych działań self-publishing. Gra nadal znajduje się w preprodukcji, a nasz zespół skupia się obecnie na dopracowaniu systemów walki i rozgrywki oraz migracji z Unreal Engine 4 na Unreal Engine 5”.

Take Two nie wyraziło zainteresowania przejęciem praw do polskiej gry, People Can Fly zamierza natomiast kontynuować prace i wydać tytuł własnym sumptem lub korzystając z pomocy innego wydawcy. Spółka poinformowała także, że podtrzymuje swoje dotychczasowe plany wydawnicze, które zakładają wydawanie jednej gry rocznie, począwszy od 2024 roku.

People Can Fly to zasłużone polskie studio z dwudziestoletnią historią. W ich portfolio znajdziemy takie produkcje jak legendarny Painkiller, udane Bulletstorm czy niedawne Outriders. Oprócz tajemniczego Project Dagger, które ma „zaskoczyć fanów”, firma rozwija jeszcze sześć innych projektów.

Zobacz także