Skip to main content

Pillars of Eternity 2 - Port Maje: mapy

Ważne miejsca na pierwszej wyspie w grze.

Port Maje jest pierwszą wyspą, na jaką trafia się już na początku przygody. Jest to niezbyt wielki obszar składający się z kilku regionów. Samą przygodę rozpoczyna się na południowej plaży, jednak najważniejszym miejscem jest tytułowe miasto, czyli Port Maje, składające się z kilku dzielnic.

W mieście spotkasz największe skupisko ludzi oraz sporo osób związanych zarówno z misjami głównymi, jak i zadaniami dodatkowymi.

Oto mapy z Port Maje, które znajdziesz na tej stronie:

  • Zacisze Vilariego
  • Jaskinia Morska
  • Przystań w Port Maje
  • Ulica Gorecci
  • Satahuzi
  • Engwitańskie wykopaliska
  • Podpoziom areny

Aktualizacja wkrótce.


Zacisze Vilariego

Jest to pierwsza lokacja, do jakiej dotrzesz po zakończeniu prologu i rozbiciu się statku o nazwie Buntownik. Wylądujesz na plaży wraz z Ederem i natkniesz się tu na kilka osób, duchów oraz miejsc.

  1. Miejsce startu. Spotkasz tu również Edera, który może dołączyć do drużyny jako wojownik lub łotrzyk (albo wieloklasowiec).
  2. Ognisko - będą się tu zbierać odnalezione osoby z zadania Pomocne dłonie.
  3. Chitupec - mężczyzna będzie tu stał, jeśli w prologu go uratowałeś. Możesz wysłać go do ogniska, co jest związane z zadaniem Pomocne dłonie.
  4. Buntownik - statek, który osiadł na mieliźnie. Możesz dostać się na górę (kliknij na maszt na dziobie) korzystając z atletyki lub linki z kotwiczką (znajdziesz ją w pobliskiej skrzyni). Na pokładzie spotkasz Irrenę, której możesz pomóc opuścić pokład (zadanie Pomocne dłonie).
  5. Wejście do Jaskini Morskiej - małej lokacji z kilkoma przeciwnikami i członkiem załogi (zadanie Pomocne dłonie).
  6. Część plaży, do której możesz dostać się z poziomu Jaskini Morskiej, o ile masz odpowiednio rozwinięty poziom atletyki.
  7. Stary Engrim i Vela - postacie związane z zadaniem dodatkowym o nazwie Pomocne Dłonie.
  8. Przejście na mapę Archipelagu Ognia.

Jaskinia Morska

Jest to mały obszar, do którego możesz się dostać z plaży (Zacisze Vilarego). Natkniesz się tu na kilku słabych przeciwników, a także członka załogi, którego będziesz mógł odnaleźć w ramach zadania dodatkowego.

  1. Przejście do Zacisza Vilariego.
  2. Miejsce z dwoma szkieletami oraz skrzynią (2 poziom zamka), w której znajdziesz m.in. zbroję.
  3. Opuszczona kryjówka z mechanicznym, niebezpiecznym przeciwnikiem - Konstruktem. Znajdziesz tu też ciało z cennym pierścieniem i wytrychami.
  4. Beodul - krasnolud, będący członkiem załogi (zadanie Pomocne dłonie). Uważaj, bo wokół niego jest sporo pułapek.
  5. Przejście do drugiej plaży w Zaciszu Vilariego, która znajduje się za statkiem na mieliźnie. Możesz z niego skorzystać, jeśli posiadasz odpowiedni poziom atletyki.

Przystań w Port Maje

Jest to lokacja znajdująca się w północnej części wyspy Port Maje, która jest zarazem portową dzielnicą miasta. Natkniesz się tu na między innymi na sklepy, ważne postacie związane z zadaniami oraz potencjalną towarzyszkę do drużyny (Xoti).

  1. Miejsce startu i wyjścia na mapę wyspy (możesz się też stąd dostać do innych części miasta).
  2. Przejścia do innych części miasta.
  3. Gubernator Clario oraz Ikahwa - spotkasz tu te dwie osoby rozmawiające przy tłumie gapiów, po pierwszym wkroczeniu do miasta.
  4. Xoti - kobieta, która może dołączyć do drużyny, jako kapłan, mnich lub ich połączenie, czyli kontemplatora.
  5. Dom Rinca, w którym możesz rozpocząć zadanie dodatkowe o nazwie Płonące mosty oraz znaleźć nieco przydatnych przedmiotów.
  6. Henric - lokalny handlarz, u którego możesz kupić m.in. bronie, pancerze i mikstury.
  7. Posiadłość gubernatora Claria. Miejsce związane m.in. z misją główną Los rozbitka oraz Ścigając boga.
  8. Więzienie w Port Maje. Możesz tu spotkać Savię, zlecającą zadanie Przywracanie porządku. W celi przebywa też Riggere (zadanie Pijany żeglarz), który po uwolnieniu może dołączyć do drużyny.
  9. Sprzedawczyni ryb.
  10. Gospoda Oko Krakena. Możesz tu przenocować oraz spotkać się np. z Thoralem (zadanie Eksmisja) oraz Norgundem (zadanie Pijany żeglarz).

Ulica Gorecci

Jest to jedna z dzielnic, do których możesz dostać się w trakcie chodzenia po mieście Port Maje. Nie jest to szczególnie rozbudowana lokacja, ale będziesz mógł tu podjąć kontynuację jednego z zadań dodatkowych. Zwróć uwagę, że dzielnica jest zalana przez wodę i możesz się w niej poruszać ze spowolnieniem.

  1. Przejście do innych dzielnic miasta.
  2. Szabrownicy, z którymi należy się uporać.
  3. Ilarii i jego grupa bandytów, związanych z zadaniem Przywracanie porządku.

Satahuzi

Jest to mała wioska plemienia Huana, która znajduje się na północny zachód od Przystani w Port Maje. Natkniesz się tam na grupę tubylców, którzy w przypadku walki mogą zamieniać się w zwierzęta. Jest tu też kilka osób związanych z zadaniem dodatkowym.

  1. Przejście do innych części miasta.
  2. Ikawha - związana z zadaniem dodatkowym o nazwie Płonące mosty.
  3. Mokeha - kobieta związana z zadaniem dodatkowym o nazwie Płonące mosty.
  4. Handlarka - możesz u niej kupować i sprzedawać przedmioty.
  5. Chata wodza - możesz ją przeszukać, aby znaleźć różne przedmioty.

Engwitańskie wykopaliska

Lokacja znajdująca się na północnym wschodzie wyspy Port Maje. Dotrzesz tu w trakcie przygody, a konkretnie podczas wykonywania misji głównych. Oprócz możliwości zakończenia niektórych zadań spotkasz tu też potencjalnego członka drużyny.

  1. Przejścia na mapę wyspy.
  2. Drabina, po której możesz chodzić między różnymi poziomami wykopalisk.
  3. Gosha, kot (pupil), który noszony w inwentarzu dodaje +1 do percepcji i zmniejsza szansę rywali na trafienia krytyczne.
  4. Klatka, w której natkniesz się na poszukiwanych animancerów (zadanie Los rozbitka) w postaci Benessy i Alotha (potencjalny członek drużyny).
  5. Wejścia do wnętrza ruin.
  6. Wejście do wnętrza ruin (do lokacji ze zbiornikiem z lśniącą adrą).
  7. Wejście do kwater sztygarki. W środku znajdziesz medalion czempiona, który będziesz mógł położyć przy posągach pod areną (mapa Podpoziom areny #2), żeby odkryć tajne pomieszczenie.
  8. Wejście prowadzące do podpoziomu areny.

Podopoziom areny

Są to podziemia znajdujące się pod engwitańskimi wykopaliskami. Możesz do nich dotrzeć korzystając z wejścia znajdującego się na prawo od klatki z animantami.



  1. Przejście do ekwitańskich wykopalisk (mapa Ekwitańskie wykopaliska #8).
  2. Posągi - możesz na nich położyć amulet czempiona zdobyty w kwaterach sztygarki (mapa Ekwitańskie wykopaliska #7), aby odkryć tajne pomieszczenie.
  3. Tajne pomieszczenie, które możesz odblokować przy pomocy amuletu i posągów (#2).
  4. Próba płomieni - sala, w której po rozpaleniu ognia możesz rozwiązać zagadkę związaną z tarczami (wskazówką są tarcze w sali na prawo od tej lokacji). Aby się z nią uporać przestaw pierwszą (od lewej) i trzecią tarczę w górnym rzędzie oraz pierwszą w dolnym rzędzie. Odblokujesz w ten sposób tajną komnatę (#5).
  5. Tajna komnata, którą odblokujesz w Próbie płomieni (#4). Wewnątrz znajdziesz między innymi cenny miecz.
  6. Komnata z konstruktami. Po ich pokonaniu znajdziesz tu skrzynię z kilkoma rzeczami, w tym z kilofem.
  7. Warsztat Oderisiego - jest tu sporo miejsc, w których znajdziesz dużo różnorodnych rzeczy i składników.
  8. Kolumna lśniącej adry - znajdziesz tu prochy Oderisiego, a przy nich notatki związane z misjami Ścigając boga i Los rozbitka.

Zobacz także