Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Pierwsza aktualizacja Wild Hearts na PC nie poprawiła zbyt wiele

Wydajność nadal kuleje.

Studio Omega Force wydało jakże potrzebną poprawkę płynności działania Wild Hearts na PC. Pierwsze doniesienia użytkowników nie są jednak zbyt optymistyczne - łatka najwyraźniej nie zmienia zbyt wiele w działaniu produkcji.

Gra - naśladująca w założeniach cykl Monster Hunter – zbiera ciepłe opinie, ale głównie na konsolach, gdzie optymalizacja jest dużo lepsza (ale nadal bardzo daleka od ideału). Wieści o problemach z konwersją na komputery osobiste zaczęły napływać jeszcze przed oficjalną premierą, od osób przystępujących do wcześniejszej zabawy w ramach droższych edycji.

W odpowiedzi twórcy obiecali łatanie i zapewniali, że „stale pracują, by poprawić wydajność i optymalizację gry” na wszystkich platformach. Pierwszy patch właśnie się ukazał, a na liście zmian i nowości mowa między innymi o zdjęciu nałożonego przez pomyłkę ograniczenia na procesory.

Do tego usunięcie problemów z brakującymi i opóźnionymi dźwiękami. Sfera audio zdążyła już wywołać pewne zamieszanie, gdy okazało się, że zmiana ustawienia ze „stereo” na „5.1/7.1” może niekiedy znacząco poprawić wydajność. Nietypowa metoda nie sprawdza się jednak w przypadku wszystkich graczy.

Aktualizacja rozwiązuje także kłopoty z renderowaniem na kartach graficznych RX 7900 XTX, z zepsutymi zapisami rozgrywki oraz z niepoprawnym ustalaniem domyślnej rozdzielczości przy włączaniu gry.

Najważniejsze z punktu widzenia wydajności wydaje się właśnie odblokowanie procesorów, lecz gracze donoszą, że patch nie zmienia sytuacji w większym stopniu. Liczba klatek na sekundę rośnie minimalnie, jeśli w ogóle - wynika z pierwszych testów. Nadal nie brakuje zacinania i innych glitchy, nawet na konfiguracjach znacznie przewyższających wymagania.

Jednocześnie wydano mniejszą łatkę na PS5, rozwiązującą rzadki błąd z awariami u osób, które posiadają ponad 100 kont na liście zablokowanych. Konsole także powinny dostać opisywany patch z PC, ale dopiero w przyszłym tygodniu.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Wild Hearts

Video Game

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze