Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Nie ma co liczyć na wsparcie PS VR 2 na PC, nawet nieoficjalne

Wyjaśnia ekspert.

Choć PS VR 2 podłączymy jednym kablem USB-C, to na urządzeniu nie zagramy zapewne w Half-Life: Alyx. Bez pomocy Sony, przygotowanie sprzętu do działania na PC zajęłoby długie lata - uważa specjalista.

Mowa o przedstawicielu firmy Mediator Software, która już od wielu lat - całkiem niezależnie - przygotowuje sterownik iVRy Driver na SteamVR. Celem jest sprawienie, by pierwszy zestaw rzeczywistości wirtualnej od japońskiej korporacji obsłużył komputery osobiste. Prace rozpoczęto w 2016 roku i sporo zostało jeszcze do zrobienia.

Ale co z nowym modelem? „To byłoby marnowanie pieniędzy, ponieważ nie ma gwarancji, że sprzęt kiedykolwiek zadziała na PC” - wyjaśnia deweloper na forum Reddit, odpowiadając na pytanie „Czy warto kupić PS VR 2 z myślą o PC?”. „Oryginalne PS VR pod względem elektroniki jest odpowiednikiem monitora, więc względnie łatwo jest przesłać na nie sygnał”.

„Odczyt danych z czujników i tak dalej wymagał już dużo pracy i minął co najmniej rok od premiery, zanim ktokolwiek to opanował. Minęło kolejne kilka lat, zanim headset można było wykorzystać na PC. Nawet teraz, pięć lat po premierze, śledzenie i obsługa kontrolerów pozostają w opracowaniu, a mowa o sytuacji, w której Sony nie przeszkadza w wysiłkach” - opisuje Mediator Software.

Jeśli o PS VR 2 mowa, urządzenia nie ma jeszcze na rynku, lecz deweloper spekuluje, że dane urządzenia będą zaszyfrowane, co tylko utrudni podobne wysiłki. Nawet jeśli tak się będzie, to potrzebne będą lata starań, by chociaż wysłać obraz z PC na wyświetlacz - nie mówiąc nawet o śledzeniu gracza czy działaniu kontrolerów.

Nowy sprzęt rzeczywistości wirtualnej od Sony zadebiutuje 22 lutego i - pomimo powyższych ostrzeżeń - prace fanów elektroniki nad obsługą komputerów osobistych ruszą zapewne niedługo później.

O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze