Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Minecraft z nowym systemem generowania światów - wkrótce ważny patch

Jest też sporo innych nowości.

Minecraft w wersji 1.18 zadebiutuje jeszcze w tym miesiącu, 30 listopada - ogłosiło studio Mojang.

Mowa o wszystkich wersjach sprzętowych: The Java Edition na PC, a także Bedrock Edition na - uwaga - PlayStation 4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Nintendo Switch, iOS, Androida, Windows 10 i 11.

Oczekiwane rozszerzenie - zatytułowane Caves & Cliffs Update: Part II - wprowadza między innymi przeprojektowany system generowania światów, uwzględniający rozbudowane jaskinie, gdzie znajdziemy nowe bloki, przeciwników i przedmioty. Do tego mniejsze innowacje - jak świeczki.

Zobacz na YouTube

Nowości miały pojawić się latem tego roku, lecz ostatecznie zostały rozdzielone na dwie części, ze względu na „znaczące wyzwania techniczne”.

Twórcy powtórzyli teraz, że pomimo takiego podejścia, w nadchodzącej aktualizacji nadal zabraknie trzech istotnych nowości, które zapowiedziano już wcześniej: archeologii, tobołków i kozich rogów.

„Te elementy nie zostały anulowane, ale wstrzymane na dalszą przyszłość" - wyjaśnia Mojang. Jak dodano, nie pojawią się nawet w nadchodzącej wersji 1.19, zatytułowanej Wild.

Read this next