Skip to main content

Microsoft obiecuje, że ceny Game Passa nie wzrosną po przejęciu Activision

„To całkowicie sprzeczne z planami”.

Microsoft zapewnia, że nie planuje zwiększenia cen abonamentów Game Pass w przypadku udanego przejęcia Activision Blizzard. To odpowiedź na zastrzeżenia brytyjskich urzędników, którzy obawiają się właśnie takiego rozwoju wydarzeń.

„Ceny subskrypcji można łatwo zmienić, co może być atrakcyjną opcją dla Microsoft, jeśli firma doda do oferty popularne produkcje Activision, takie jak Call of Duty” - napisano w raporcie biura Competition and Markets Authority (CMA), dbającego o konkurencyjność rynku w UK.

Microsoft wystosował odpowiedź, w której reaguje na zarzuty brytyjskich urzędników. Dzisiaj wspominaliśmy już na przykład o mobilnym Call od Duty, lecz poruszono także temat cen popularnego abonamentu. Te rzekomo mają nie wzrosnąć, choć firma - jak się wydaje - zostawia sobie pewne miejsce do manewru.

Ceny Game Passa nie wzrosną w wyniku przejęcia, a z całą pewnością nie wzrosną na tyle, by zniwelować korzyści, jakie pojawią się po wprowadzeniu do oferty tytułów Activision już w dniach ich premier” - napisano. Dodatkowym argumentem ma być fakt, że na podwyżki nie zdecydowano się wcześniej przy podobnej sytuacji po przejęciu Bethesdy.

„Integracja Activision i Microsoftu spowoduje klasyczną eliminację efektu podwójnego opodatkowania, ponieważ Microsoft będzie mógł nabyć gry po kosztach i będzie miał bodźce do szerszej dystrybucji i zwiększenia oferty Game Passa” - dodano. Tłumacząc na język ludzi, tylko jedna firma będzie szukała zysków. Obecnie zarówno Microsoft, jak i Activision Blizzard osobno narzucają swoje marże w tym samym łańcuchu sprzedaży.

Firma dodaje, że ceny subskrypcji faktycznie można szybko zmienić, ale tak samo mogą zachować się klienci, rezygnujący z abonamentu po miesiącu. „Ponieważ odsłony Call of Duty wydawane są tylko raz w roku, jakikolwiek wpływ byłby krótkotrwały, ponieważ gracze, którzy w ciągu kilku miesięcy wyczerpią entuzjazm dla nowej części, będą rezygnować z powodu wyższej ceny”.

„Dlatego też jakakolwiek podwyżka cen przyniosłaby efekt odwrotny do zamierzonego, gdyż zwiększyłaby liczbę osób rezygnujących z abonentów. Jest to całkowicie sprzeczne z planami Microsoftu dla tego połączenia” - napisano w dokumencie.

Zobacz także