Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Kultowe Papers, Please ma 10 lat. Twórca przygotował demake

W stylu starych konsolek.

Nieco ponad dziesięć lat temu - 8 sierpnia 2013 roku - Lucas Pope wydał Papers, Please. Niepozorna gra niezależna o sprawdzaniu dokumentów na granicy w fikcyjnym państwie Arstotzka szybko stała się hitem, a na dziesiąte urodziny dostała teraz... demake.

Już oryginał nie stawiał na zbyt zaawansowaną oprawę, więc jak wyglądać może demake? Duet twórców postawił na coś w stylu mini-konsolek z przeszłości. Na Zachodzie znano jest jako Nintendo Game & Watch, lecz w naszym kręgu kulturowym lepszym porównaniem będzie choćby niezapomniana zabawa w łapanie jajek przez wilka.

Projekt otrzymał tytuł LCD, Please, co jest oczywiście nawiązaniem do wyświetlacza. Całość dostępna jest za darmo prosto z poziomu przeglądarki, a do obsługi wystarczą dwa przyciski - akceptacja lub odrzucenie wniosku o przekroczenie granicy.

Są nawet dwa poziomy trudności do wyboru. Jak wyjaśnia przygotowana instrukcja (także w stylu lat 80.), tryb łatwy wymaga jedynie kontroli twarzy, nazwiska i miejsca zamieszkania. Na „hardzie” do obowiązków dochodzi pilnowanie plakatów z poszukiwanymi jednostkami, a także konieczność wpuszczania VIP-ów.

Jeśli o dziesiątych urodzinach oryginału mowa, Lucas Pope udostępnił także soundtrack z gry, dostępny na Spotify oraz w Apple Music. Można też zapoznać się z historią prac nad projektem, a w oficjalnym sklepie jest szereg nowych gadżetów do kupienia.

Jak zapewnia były pracownik studia Naughty Dog, na przestrzeni dekady Papers, Please trafiło na ponad 40 platform. Ostatnio - w sierpniu ubiegłego roku - był to Android oraz iPhone’y. Łącznie sprzedało się ponad 5 milionów egzemplarzy.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Papers, Please

iOS, PS4, PlayStation Vita, PC, Mac

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze