Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Kontrowersyjna strzelanka Six Days in Fallujah ma datę premiery

Już wkrótce.

Kontrowersyjna strzelanka Six Days in Fallujah ukaże się już 22 czerwca obecnego roku, najpierw w programie Early Access na PC (przez Steam).

Produkcja ma bardzo długą historię. Pierwszą próbę przygotowania tytułu podjęto już w 2009 roku, ale projekt skasowano kilka miesięcy po zapowiedzi. Pomysł na tytuł bazujący na tytułowej bitwie krytykowali bowiem weterani wojenni i rodziny poległych żołnierzy.

Produkcja studia Highwire Games powróciła do świadomości graczy w 2021 roku, po latach ciszy. Premierę planowano początkowo właśnie na 2021 rok, lecz wkrótce postawiono na opóźnienie do końca 2022 rok. Także i z tego - jak widać - nie wynikło zbyt wiele. Teraz otrzymujemy datę premiery, ale nadal tylko dla wydania we wczesnym dostępie.

Pełna wersja powinna ukazać się w przyszłym roku. Dzisiaj emocje na temat batalii amerykańskich marines i Al-Ka’idy nieco już opadły, ale z pewnością ponownie nie zabraknie kontrowersji. Stąd zapowiedzi, że projekt powstał „przy pomocy ponad stu marines, którzy służyli w drugiej bitwie o Faludżę, a także dziesiątek irackich żołnierzy i cywilów”.

Jeśli o rozgrywce mowa, Six Days in Fallujah jest taktyczną strzelanką. W planach jest system wydawania rozkazów podkomendnym, a także sieciowa kooperacja dla czterech osób. Wszystko to w perspektywie pierwszej osoby. Twórcy stawiają na realizm, a innowacją ma być system proceduralnego generowania budynków, jakie oczyścimy z przeciwników.

„Za każdym razem, gdy rozpoczynasz misję, budynki zmieniają się wewnątrz i na zewnątrz, wrogowie zajmują inne pozycje i pojawiają się nowe zagrożenia. Nigdy nie wiesz, czego się spodziewać - tak jak w prawdziwej walce” - czytamy w opisie. Wrażenia ma także wspomóc zaawansowana sztuczna inteligencje.

„W przeciwieństwie do większości gier, wrogowie mogą poruszać się w dowolnym miejscu pola bitwy i stosować szeroką gamę taktyk. Będą cię śledzić, oskrzydlać i zastawiać zasadzki, koordynować ataki, wabić w pułapki i wiele więcej. Przetrwanie bez drużyny będzie bardzo trudne” - zapewniają deweloperzy.

Read this next