Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Horizon Forbidden West opóźniono, by uniknąć nadgodzin

Komfort pracy deweloperów najważniejszy.

Horizon Forbidden West ukazało się wczoraj, ale początkowo gra miała trafić do sprzedaży jeszcze w ubiegłym roku. Teraz twórcy z Guerilla Games wyjaśniają, że premierę opóźniono, by uniknąć crunchu, czyli pracy po godzinach.

O powodach opóźnienia pozycji wypowiedział się reżyser projektu - Mathis De Jonge - w rozmowie z holenderskim serwisem NU.nl. Jak wyjaśnia, priorytetem było zapewnienie komfortu deweloperom odpowiedzialnym za tytuł.

- Horizon Forbidden West mógłby ukazać się pod koniec ubiegłego roku, ale wtedy musielibyśmy pracować po godzinach. Ludzie muszą mieć możliwość odpoczynku i spędzenia urlopu z przyjaciółmi lub rodziną. To miało wpływ na decyzję o wydaniu gry dopiero teraz - tłumaczy.

Zobacz także: Horizon Forbidden West - Poradnik, Solucja

Zobacz na YouTube

- Jesteśmy świadomi wad crunchu, więc bierzemy to pod uwagę podczas planowania działań. Posłużę się przykładem: w święta Bożego Narodzenia powiedzieliśmy, że nie będzie pracy i że każdy może wziąć dwutygodniowy urlop. Firma była zamknięta, nie można było nawet do niej wejść - mówi.

De Jonge jednocześnie przyznaje, że są osoby, które lubią pracować po godzinach i nie potrzebują świątecznych przerw. Guerilla Games nie zamierza ograniczać możliwości takich deweloperów, ale jako studio chce wysłać „bardzo silny sygnał”.

Crunch jest częstym zjawiskiem, który pojawia się w dużych studiach pokroju Rockstar Games. Twórcy Horizon Forbidden West nie są jednak jedynym zespołem Sony, jakiemu udało się uniknąć nadgodzin - Insomniac Games przygotowało Ratchet & Clank: Rift Apart w standardowym czasie pracy.

Read this next