Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

„Haratanie w gałę” w Polsce i w Ekwadorze. Dwa nietypowe projekty

Ciekawy zbieg pomysłów.

Nadciągają dwa projekty o podobnej tematyce, rozwijane na dwóch krańcach globu. Zarówno Polacy, jak i deweloperzy z Ekwadoru chcą nawiązać do uniwersalnego wspomnienia z dzieciństwa - „haratania w gałę” na podwórkach.

Zaczynając od polskiego projektu, mowa o grze studia Acid Wizard, które kojarzyć można głównie za sprawą udanego Darkwood. Szczegóły są skąpe, i pochodzą - jak zauważył na Twitterze słynny Mateusz Zdanowicz - z ogłoszenia o prace wystosowanego przez firmę.

Studio poszukuje bowiem specjalisty „do pomocy przy przeprojektowaniu interfejsu naszej nowej gry” - czytamy w anonsie. „Jest to taktyczna gra »sportowa« o dzieciakach haratających w gałę na polskich podwórkach w latach 90.”.

To na razie wszystkie znane detale - nie ujawniono nawet tytułu. Dużo więcej wiemy za to o projekcie z Ekwadoru, który nazwano Despelote. Premiera w przyszłym roku na PC, PlayStation i Xboksach, jako dzieło dwójki deweloperów: Juliána Cordero oraz Sebastiána Valbueny.

Akcja toczy się w mieście Quito na południu kraju, gdzieś w 2001 roku. Uwagę zwraca nietypowa oprawa graficzna, wykorzystująca między innymi zdjęcia z prawdziwych miejscówek. Otrzymamy „słodko-gorzką, a czasami pół-autobiograficzną opowieść o młodości” - głosi opis.

Nie zabraknie starszych pań wyganiających postacie sprzed bloku, a także młodszych pań, narzekających na nasze niegrzeczne zachowanie w parku. Najważniejsze w obu projektach jest chyba potwierdzenie, jak uniwersalna i międzynarodowa była młodość spędzona na „harataniu w gałę”.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Read this next