Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Godzinne kolejki na serwery nie odstraszają. Splitgate wciąż popularne

Twórcy nie nadążają.

Choć Splitgate jest dostępne na rynku co najmniej od 2019 roku, darmowa strzelanka zaczęła zyskiwać na popularności w ostatnim okresie, po debiucie wersji konsolowych pod koniec lipca. Twórcy opóźnili nawet premierę wydania 1.0, by poradzić sobie z obciążeniem serwerów.

W dniu 28 lipca deweloperzy ze studia 1047 Games pochwalili się, że przekroczyli liczbę 100 tysięcy użytkowników zalogowanych jednocześnie na wszystkich platformach sprzętowych - w tym 28,3 tys. na Steamie.

Teraz rezultat jest zapewne jeszcze lepszy, ponieważ 1 sierpnia tylko na platformie Valve osiągnięto nowy rekord liczby graczy na PC - 53,1 tys.

Wszystko to sprawiło, że twórcy - chcąc uniknąć przeciążania infrastruktury - wprowadzili kolejki na serwery. Czas oczekiwania wynosi niekiedy nawet więcej niż godzinę, dochodząc do 90 minut. To wydaje się jednak nie zniechęcać zainteresowanych, a fani częściej żartują z sytuacji niż narzekają.

Deweloperzy obiecują dalsze prace. „Wzrost społeczności jest szybszy, niż tempo, w jakim możemy dodawać serwery” - napisali na Twitterze. „Pracujemy nad długoterminowym rozwiązaniem, by znacząco większych pojemność, do ponad 100 tysięcy graczy jednocześnie, ale to wymaga czasu”.

Fajnie mieć takie problemy

Twórcy przygotowali też konto ze statusem infrastruktury, gdzie znaleźć można wpisy typu: „Wpuściliśmy zbyt wielu graczy zbyt szybko. Restartujemy jeszcze raz. Przepraszamy”. Wystartował też Discord, ale ten także błyskawicznie się wypełnił i teraz trudno dołączyć do społeczności.

Sytuacji nie poprawia zapewne fakt, że 1047 Games to małe studio, składające się z garstki deweloperów.

Splitgate to sieciowa strzelanka Free to Play, która przypomina połączenie serii Halo i Portal. Podczas rywalizacji możemy tworzyć portale, by przedostać się w dowolne miejsce i zaskoczyć przeciwników.

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze