Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Baldur’s Gate 3 pierwszą grą ze znaczącą różnicą na Xbox Series X i S

Co pozwoli wydać tytuł w tym roku.

Phil Spencer zgodził się najwyraźniej, by tylko konsole Xbox Series X otrzymały kooperację na podzielonym ekranie w Baldur’s Gate 3. Dzięki temu grę uda się wydać na sprzęcie Microsoftu jeszcze w tym roku.

Do porozumienia ponad podziałami doszło na Gamescomie, o czym informuje Swen Vincke, szef odpowiedzialnego za produkcję studia Larian.

„Z wielką przyjemnością potwierdzamy, że po wczorajszym spotkaniu z Philem Spencerem znaleźliśmy rozwiązanie, które pozwoli nam dostarczyć Baldur's Gate 3 graczom Xbox jeszcze w tym roku, nad czym pracowaliśmy od dłuższego czasu” - napisał deweloper.

Co to za porozumienie? Mowa właśnie o ograniczeniach na Series S. „Nie zabraknie żadnych ulepszeń, w tym trybu kooperacji na podzielonym ekranie na Series X. Series S nie będzie oferować kooperacji na podzielonym ekranie, ale będzie wspierać przenoszenie zapisów między Steamem i Xbox Series” - dodał Vincke.

Brzmi może mało znacząco, lecz na dobrą sprawę mamy do czynienia z dość epokową zmianą podejścia Microsoftu do obu modeli konsoli. Dotychczas gry wydawane na te platformy mogły się różnić, ale wyłącznie w sferze rozdzielczości czy płynności działania - zestaw dostępnych funkcji musiał pozostawać bez zmian.

Ten sam Spencer nieco wcześniej zapewniał na Gamesomie, że jego firma nie zamierza porzucać polityki wydawania gier zarówno na Xbox Series X, jak i na słabsze Series S.

- Nie wyobrażam sobie scenariusza, w którym porzucilibyśmy [Series] S - przyznał Spencer w rozmowie z brytyjskim Eurogamerem. - Jeśli chodzi o parytet, nie sądzę, że słyszeliście od nas lub Larian Studios, że to on jest problemem. Najwięcej mówi o tym sama społeczność.

Wydaje się, że to jednak parytet był właśnie problemem, skoro rezygnacja z niego pozwoli wydać Baldur’s Gate 3 na Xbox Series X/S jeszcze w tym roku. Czego jednak nie robi się dla jednej z najlepszych gier RPG wszech czasów.

- Chcę mieć pewność, że gry będą trafiały na obie platformy. To nasze zadanie jako właściciela platformy i jesteśmy do tego zobowiązani wraz z naszymi partnerami. Myślę, że uda nam się to osiągnąć z Larian Studios - dodawał Spencer i - jak widać - nie kłamał.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Baldur's Gate III

PS5, Xbox Series X/S, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze