Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Alan Wake 2 - Serce: sklep, strzelba, Nightingale, znak wiedźmy

Return 2. Kult Drzewa i poszukiwania serca.

W drugim rozdziale gry Alan Wake 2 - Serce, powrócisz do Cauldron Lake, by odnaleźć serce Roberta Nightingale'a oraz zmierzysz się z kultystami, a także pierwszym bossem w grze. Warto przed zaniesieniem serca do celu eksplorować poboczne obszary, by zebrać medykamenty oraz amunicję.


Na tej stronie:


Rozejrzyj się na miejscu zbrodni

Po wyjściu auta podążaj za Casey'em aż spotkasz Ilmo (1) przy urządzeniu elektrycznym - wyczerp opcje dialogowe.

Wróć na miejsce zbrodni i zbadaj stół (2) i ślady za nim (3), potem wypytaj Casey'a. Otwórz tablicę dochodzeniową i dopasuj wskazówkę z symbolem ze stołu do zapytania "Symbole sekty...?" oraz ślady do pytania "Gdzie się podział Nightingale".


Podążaj śladem Nightingale'a

Teraz podążaj za tropem do drzewa (4). Podejdź blisko niego i użyj mocy wzmocnionej latarki, by wypalić mrok, za którym znajdziesz kolejną stronę. Ta naprowadzi cię do domku wiedźmy (Witch's Hut) (5).


Znajdź Witch's Hut, Znajdź bezpiecznik

Przejdź mostkiem obok domku, by przy biwaku znaleźć bezpiecznik, leżący w niebieskim pojemniku (6). Umieść go teraz w skrzynce (7) na ścianie domku. Wewnątrz znajdziesz schronienie i możliwość manualnego zapisu gry. Zbierz stronę z regału i umieść ją na Tablicy dochodzeniowej, potem dokonaj profilowania Nightingale'a.


Poszukaj serca w sklepie wielobranżowym

Poznasz kolejny cel: sklep wielobranżowy (8) przy miejscu zbrodni - tam znajdziesz serce. Wewnątrz natkniesz się na jednego kultystę, którego musisz zastrzelić, a wcześniej przełamać mrok używając wzmocnienia latarki. Przejdź do pomieszczenia, z którego wyskoczył wróg, by zbadać lodówkę (9) - wewnątrz leży serce. Umieść nowe wskazówki na Tablicy.


Strzelba - kod do kłódki

Gdy jesteś w sklepie, warto skorzystać z okazji na nabycie nowej broni. Znajduje się ona w gablocie na przeciwnej ścianie od lodówki. Zbadaj karteczkę przymocowaną do zamka. Podejdź do kasy przy wejściu, by poznać kod do kłódki - 739.

Czerwona skrzynka na podłodze w tym pomieszczeniu zawiera dodatkową amunicję. Otwórz inwentarz, by przypisać broń do menu szybkiego wyboru.


Umieść serce w znaku wiedźmy

Udaj się do znaku wiedźmy, gdzie umieścisz znalezione serce wewnątrz tablicy. Po drodze oczekuj kolejnych kultystów. Utrzymanie się w snopie światła z latarni zapewnia ci nietykalność, jednak przez krótką chwilę, dopóki lampa nie zgaśnie. Wykorzystaj ten moment na przeładowanie broni czy użycie leków. Usuwaj z wrogów pomrok latarką, po czym strzelaj w czerwony punkt (serce) na ciele, by zadać obrażenia krytyczne.

Umieść serce wewnątrz znaku. Zostaniesz przeniesiony do zamkniętej lokacji. Idź przed siebie i przejdź jeszcze raz przez prejście w korzeniu drzewa. Potem popatrz w prawo do wody: przy kamieniu ujrzysz pomrok - zniszcz go latarką, leży za nim kolejna strona.


Pokonaj Nightingale'a

Za chwilę zmierzysz się z bossem. Przed walką warto przeładować broń, uzupełnić zdrowie i upewnić się, że użytkowe przedmioty i bronie zostały przypisane do pól Szybkiego wyboru. Jeśli rozglądałeś się za pudełkami śniadaniowymi, sprawdź w Miejscu umysłu, czy nie możesz przypadkiem ulepszyć broni.

Gdy ujrzysz na nim pomrok, wykorzystaj latarkę. Gdy zaś go nie ma, możesz swobodnie oddawać strzały. Musisz "zabić" przeciwnika kilka razy. Jeśli brakuje ci leków bądź amunicji, uciekaj od bossa i szukaj czerwonych skrzynek na słupach i na ziemi.

Możesz wykonywać uniki, lecz nie przed atakami specjalnymi (jak trąba powietrzna). Boss ponadto będzie uderzał w ziemię z odległości, by wywołać "falę uderzeniową", gdy zbliży się pochwyci cię za gardło, lecz możesz wyzwolić się z uścisku poprzez szybkie wciskanie przycisku akcji. Warto też skorzystać z funkcji szybkiego obracania się poprzez naciśnięcie dwukrotnie przycisku / poruszeniu gałką w kierunku wstecznym, by szybko uciec od bossa.


Wróć do Bright Falls

Po cutscenie otwórz mapę i kieruj się do samochodu niedaleko miejsca zbrodni. Możesz wcześniej zbadać plażę w poszukiwaniu zasobów. Na pewno warto zebrać zawartość skrzyni leżącej przy wyjściu plaży za gałęziami. Wystarczy wejść w interakcję z zamkiem i powtórzyć we właściwej kolejności kombinację, by dostać się do zawartości.

W lesie możesz spodziewać się zamiast kultystów - wilków. Także są przemienionymi potworami, a nie zwykłymi zwierzętami. Dotarcie do pojazdu zakończy ten rozdział.

Następnie: Alan Wake 2 - Późny wieczór: talk-show, kod do drzwi

Spis treści: Alan Wake 2 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Alan Wake 2 - Zaproszenie: ciało ofiary, tablica, kostnica

Read this next