Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Activision chwali się rekordowym zaangażowaniem w Call of Duty: Modern Warfare 3

Jakaś statystyka zawsze się znajdzie.

Activision zapewnia, że Call of Duty: Modern Warfare 3 cieszy się rekordowym „zaangażowaniem”, wyższym niż poprzednie odsłony tego cyklu strzelanek.

„Dziękujemy za historyczną premierę” - napisano w komunikacie. „Zaledwie dwa tygodnie po debiucie, MW3 ustaliło rekordy zaangażowania w nowej trylogii Modern Warfare!”.

Czym jest to zaangażowanie? Mowa najwyraźniej o łącznej liczbie godzin spędzonych na zabawie przez wszystkich graczy w danym okresie, wyższej niż w przypadku Modern Warfare z 2019 roku oraz w ubiegłorocznym Modern Warfare 2.

Jest też wzmianka o fakcie, że Zombies to „najbardziej angażujący trzeci tryb rozgrywki w historii MW”, a w kampanii „spędzono więcej czasu w przeliczeniu na gracza niż w poprzednich dwóch częściach”.

Można zapewne zauważyć, że w oświadczeniu bardziej znaczący jest fakt, iż Activision musi silić się o tak dokładne statystyki i porównania, by odtrąbić sukces Modern Warfare 3, zamiast po prostu podać liczbę sprzedanych egzemplarzy, wygenerowane przychody czy choćby konkretną sumę graczy. Te wartości zapewne nie są już tak imponujące, jak w przeszłości.

„Zaangażowanie to lepszy wyznacznik do mierzenia średnio- i długoterminowego stanu gry, gdy znaleziono już sporą pulę graczy” - komentuje Sean Lama, analityk z Ubisoftu. „Większość gier multiplayer nie przeżyje przy małej grupie wysoce zaangażowanych graczy. Nie twierdzę, że Call of Duty ma problemy z pozyskaniem graczy, ale statystyka zaangażowania mówi niewiele”.

Modern Warfare 2 wygenerowało sprzedaż na poziomie 1 miliarda dolarów w zaledwie 10 dni, czym Activision także chętnie się chwaliło. Konkretnych danych na temat nowej gry mamy niewiele. Rzadkim wyjątkiem jest Wielka Brytania, gdzie sprzedaż pudełkowa była słabsza o 25 procent w zestawieniu z poprzednią częścią.

Read this next