Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

30 FPS zbyt wymagające. Port horroru na Switcha celuje w 24 FPS

Filmowe doświadczenia.

Port gry The Dark Pictures Anthology: Man of Medan jest już dostępny na Nintendo Switch. Jest tylko jeden szkopuł - gra działa w 24 klatkach na sekundę, o czym Nintendo ostrzega na karcie produktu w cyfrowym sklepie.

Gry działające w 30 FPS na konsoli japońskiego giganta nie powinny dziwić, jednak cel w postaci 24 klatek na sekundę to raczej nowość. Zazwyczaj produkcje wykraczające ponad możliwości Switcha zostają przeniesione na konsolę dzięki dobrodziejstwu chmury (a więc w formie zabawy przez sieć), jednak Man of Medan otrzymało natywną wersję, co musiało mocno odbić się na wydajności i wystawić na próbę optymalizacyjne zdolności deweloperów.

Informacja o płynności nie jest zbyt dobrze widoczna - trzeba zjechać na sam dół strony, do „gwiazdek”

24 klatki na sekundę to framerate, w którym oglądamy większość filmów, więc w komentarzach nie zabrakło żartów o „filmowym doświadczeniu”. Stając w obronie twórców warto jednak zauważyć, że Man of Medan - jak i całe The Dark Pictures Anthology - jest de facto czymś w rodzaju „interaktywnego filmu”, choć oprócz dialogów i prerenderowanych scenek przerywnikowych jest tu też sporo sekcji z eksploracją - z kamerą trzecioosobową.

Przedsmak Man of Medan na Switchu można poczuć, oglądając trailer, który - sądząc po płynności - faktycznie pochodzi wprost z rozgrywki. Widać też spore kompromisy graficzne. Niektórzy twierdzą jednak, że sam fakt, że wspomniany horror ukazał się na Switchu, to istny cud. „24 klatki to o 24 więcej niż się spodziewałem” - podsumowuje jeden z graczy.

Samo Man of Medan to pierwsza część antologii horrorów The Dark Pictures, za którą odpowiada Supermassive Games. Brytyjskie studio znane jest też z Until Dawn oraz nieco nowszego The Quarry.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Read this next