Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Todd Howard o ekskluzywności Starfield: „to dla nas nic nowego”

Inżynierowie Microsoftu pomagają w pracach.

Reżyser Starfield udzielił obszernego wywiadu, w trakcie którego ostatecznie rozwiał wszelkie wątpliwości odnośnie do konsolowej wyłączności swojej najnowszej gry, a także opowiedział o współpracy z Microsoftem.

Todd Howard gościł wczoraj w podcaście Lexa Friedmana. W prawie trzygodzinnej rozmowie poruszono wiele tematów - od szczegółów technicznych poszczególnych gier Bethesdy, aż po przejęcie studia przez Microsoft. Twórca wspomniał także o konsolowej wyłączności Starfield, po raz kolejny zapewniając, że produkcja nie pojawi się na platformie Sony.

- Starfield jest ekskluzywne na Xbox, PC - powiedział Todd Howard, reżyser Starfield. - Pamiętajcie, że wyłączność nie jest dla nas czymś wyjątkowym. Mimo że wcześniej robiliśmy rzeczy na PlayStation, to od początku byliśmy głównie pecetowymi deweloperami. Potem przeszliśmy na Xbox, który stał się dla nas wiodącą platformą. Morrowind był w zasadzie tytułem ekskluzywnym dla Xboxa, Oblivion także przez długi czas był na wyłączność Xboxa...

- Nasze początki to Xbox, więc jeśli zaczynamy pracę i koncentrujemy się na Xboxie, to nie jest dla nas nic nowego. Pomagają nam najlepsi inżynierowie Microsoftu, którzy mówią: »sprawimy, że to będzie wyglądać obłędnie na nowych systemach«. Z mojego punktu widzenia, to po prostu niesamowite - skwitował Todd Howard.

Cała rozmowa może być źródłem wielu ciekawych informacji dla fanów Bethesdy. Przewijają się w niej wątki projektowania i tworzenia gier od strony zaplecza, jest mowa o nowych sposobach na tchnięcie życia w postaci niezależne, a także sporo luźniejszych tematów jak porady dla początkujących deweloperów czy nawet pytanie o sens życia - oczywiście w kontekście Starfield.

O autorze
Awatar Marek Makuła

Marek Makuła

News & Content Writer

Marek to miłośnik modów, kawy i jezior. Jego serce bije w 32 bitach. Lubi grać bez minimapy i wspierać fanowskie projekty.

Komentarze