Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Szef Epic Games „nienawidzi” reklam w grach. Zamiast tego woli crossovery

Wszystko zależy od kreatywności reklamodawców.

Tim Sweeney - szef firmy Epic Games - przyznał, że „nienawidzi” tradycyjnych reklam w grach. Zamiast tego znacznie ciekawsze w jego ocenie wydają się kreatywne współprace pomiędzy znanymi markami, pozwalając graczom bardziej zaangażować się w - jakby nie patrzeć - reklamowany produkt.

Z biznesmenem miał okazję rozmawiać serwis Digiday. W sesji pytań i odpowiedzi poruszono kwestię dalszego rozwoju Fortnite, czyli tytułu znanego z częstego sięgania po product placement i wprowadzania do świata gry różnych rzeczywistych marek i przedmiotów.

Nienawidzę reklam w grach. Najlepsze chwile Fortnite to te, gdy prawdziwe marki bezpośrednio wkraczają do naszego uniwersum - domy mody albo Ferrari pojawiające się w świecie gry, crossovery z Marvelem czy Gwiezdnymi Wojnami” - tłumaczy prezes. „Odtwarzanie graczom tradycyjnego spotu reklamowego ich irytuje. Nienawidzą tego. Z drugiej strony, możliwość przejechania się Ferrari w świecie gry albo ubrania wirtualnych ciuchów od znanych projektantów bardzo ich angażuje i są zachwyceni”.

Dalej Sweeney dodał, że dzięki sandboxowej formule Fortnite, znane marki mają duże pole do popisu i mogą dodawać swoje produkty do gry na różne kreatywne sposoby - od tematycznych „wysp” przez specjalne przedmioty albo wydarzenia czasowe. Jednocześnie zaznaczył, że Epic Games „nie jest agencją reklamową” i nie udostępnia reklamodawcom żadnych danych na temat swoich graczy i to po stronie partnerów leży interesujące zaprojektowanie reklamy.

Poruszono także kwestie reklamy w innych grach Epic Games, takich jak Fall Guys oraz Rocket League. Prezes firmy stwierdził, że Rocket League ma na arenach bilbordy reklamowe, podobnie jak na prawdziwych stadionach, ale treści, które się na nich pojawiają, nie mogą wpływać negatywnie na doświadczenia graczy. „Technicznie rzecz ujmując, jeśli grasz w Fortnite jako Iron Man, to to jest reklama, ale dla graczy i tak to jest super. To spełnienie ich marzeń. Fortnite daje takie możliwości i jeśli zachowa się odpowiedni balans, to efekt jest świetny” - dodał wiceprezes Epica Saxs Persson.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Fortnite

Android, iOS, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC, Mac, Nintendo Switch

O autorze
Awatar Maciej Żbik

Maciej Żbik

Content Editor

Maciek interesuje się technologią odkąd zepsuł swój pierwszy komputer. Pasjonuje go elektronika z lat 80. i 90. Miłośnik anime i majsterkowicz.
Komentarze