Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Nadciąga drugi patch Baldur’s Gate 3. Karlach dostanie nowe zakończenie

Będzie też lepsza optymalizacja.

Choć mija zaledwie tydzień od pierwszej większej aktualizacji Baldur’s Gate 3, studio Larian zapewnia, że druga obszerna łatka jest „tuż za rogiem”. Patch wprowadzi nie tylko kolejne poprawki, ale odpowie także na część krytyki, jaka spływa na trzeci akt produkcji.

We wpisie na Steamie deweloperzy informują, że szykują „znaczne usprawnienia wydajności” oraz zmiany w zakończeniach niektórych wątków fabularnych. Jeśli o tej pierwszej kwestii mowa, gra powinna działać wydajniej także poza tytułowym miastem, ale to właśnie w nim odczujemy największe zmiany. To nie powinno dziwić, ponieważ właśnie tutaj procesory cierpią najbardziej.

Larian nazywa metropolię „ambitną technicznie, narracyjnie i pod względem rozmiaru”. „Jednym z największych problemów związanych z tworzeniem gier jest to, że technologia zawsze stara się nadążyć za ambicjami, a tutaj zostaliśmy dość mocno dotknięci przez pewne niepowodzenia” - czytamy w tajemniczo brzmiącym komunikacie.

Problemy przejdą najwyraźniej w niepamięć właśnie wraz z patchem numer 2 - ale nie wszystkie. Deweloperzy wyjaśniają bowiem, że prace będą trwały także po jego publikacji, z zamiarem wprowadzenia „nowej technologii, która powstaje nieco dłużej niż oczekiwaliśmy” - dodano. Być może to właśnie to wspomniane wyżej „niepowodzenie”.

Twórcy biorą też na celownik kolejne bugi, których liczba także rośnie wykładniczo właśnie pod koniec przygody. „Widzieliśmy wasze raporty dotyczące Aktu 3 i jesteśmy tak samo sfrustrowani błędami psującymi wrażenia, jak wy” - pisze Larian. „Dlatego staramy się je wyeliminować. Jak zauważyliście po naszych poprawkach i łatkach, działamy całkiem szybko”.

Deweloperzy komentują także doniesienia, że w plikach gry znaleźć można sporo treści, które rzekomo wycięto z pełnej wersji. Jak wyjaśniono, część z tych elementów nie działa ze względu na błędy i zostanie przywrócona, lecz nie brakuje też rzeczy, które po prostu nie wypaliły podczas prac, lecz nie zostały usunięte przed premierą.

Uwaga na spoilery na temat towarzyszy poniżej!

Kolejnym często pojawiającym się punktem krytyki pod adresem trzeciego aktu Baldur’s Gate 3 są także niektóre wątki fabularne, które kończą się nagle lub w mało satysfakcjonujący sposób. Także tutaj Larian obiecuje zmiany.

„Jednym z powodów, dla których przycięliśmy epilog, była obawa, że końcowe filmy stają się zbyt długie i zmniejszają epickości doświadczenia” - napisano. „Ale najwyraźniej nie wszyscy się z nami zgadzają! Zamierzamy więc coś z tym zrobić”.

Gracze narzekają na przykład, że wątek Minthary jest mało rozbudowany, choć w plikach znaleziono więcej materiałów z jej udziałem. To właśnie przykład treści, które nie aktywują się w wyniku błędów - zapewniają deweloperzy. Inaczej jest w przypadku Karlach, której losy nie mają szczęśliwego zakończenia i są dość mało satysfakcjonujące. Dlatego też ognista bohaterka dostanie dodatkowe opcje w epilogu w nowej łatce.

W planach jest więcej podobnych zmian, zapewne już w dalszej przyszłości. „Zamierzamy przyjrzeć się trzeciemu aktowi, zastanawiając się, jak sprawić, by ostatni rozdział i epilog były mocniejsze” - obiecano.

„Kochamy tę grę. Jeszcze z nią nie skończyliśmy. Czekamy na wasze opinie, wątki, a także słowa zachęty” - podsumowuje Larian. „Mamy nadzieję, że jako grupa wszyscy czujecie się wysłuchani, a jeśli w którymkolwiek momencie tak nie jest, nigdy nie wahajcie się nas o tym powiadomić. Z niecierpliwością czekamy na przyszłość Baldur's Gate 3”.

Read this next