Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Microsoft nie przeżyje kolejnej porażki, więc pomaga optymalizować Starfield

Specjalna grupa inżynierów ruszyła na odsiecz.

Kiepska optymalizacja Redfall zrodziła obawy o stan techniczny innej produkcji na Xboksy, Starfield. Okazuje się, że w przypadku kosmicznego RPG sprawa wygląda odrobinę inaczej, a deweloperzy z Bethesdy nie zostali pozostawieni sami sobie.

Dyrektor generalny Xbox Gaming, Phil Spencer udzielił ostatnio obszernego wywiadu w podcaście Kinda Funny Games, w którym szczerze i bez ogródek opowiedział o obecnej sytuacji platformy Microsoftu. Rozmowa jest prawdziwą kopalnią wiedzy dla fanów Xboksa oraz wszystkich po prostu zainteresowanych branżą gier. Jednymi z poruszonych tematów były słaba optymalizacja Redfall oraz obawy o wydajność Starfield.

Okazuje się, że w przypadku nadchodzącego RPG zespół deweloperów z Bethesdy dostał solidne wsparcie od Advanced Technology Group (Grupa ds. Zaawansowanych Technologii) i to niemal od samego początku produkcji. Specjaliści w dziedzinie optymalizacji mieli pomagać twórcom w wykorzystaniu możliwości sprzętu i osiągnięciu jak najlepszej wydajności - najprawdopodobniej głównie przez zastosowanie skalowania rozdzielczości oraz Variable Rate Shading (VRS).

- Myślę o naszych wewnętrznych procesach pomocy deweloperskiej, nawet o niektórych zasobach ATG, czyli Advanced Technology Group, i o tym, jak współpracują one z naszymi zespołami. Myślę, że możemy lepiej wykonywać pracę z naszymi wewnętrznymi zespołami - powiedział Phil Spencer.

- Ze Starfield poradziliśmy sobie lepiej. Nikt nie powinien w to wierzyć, dopóki nie zagra w grę, ale była ona w produkcji wcześniej [od Redfall - dop. red.] i łatwiej było nam skierować dużą grupę ludzi do pomocy z niektórymi technologiami naszej platformy oraz by upewnili się, że wydamy wysokiej jakości doświadczenie.

Możemy podejrzewać, że specjaliści Microsoftu znają sprzęt od podszewki i zapewniają odpowiednią pomoc zespołowi Todda Howarda, a informacja o wsparciu deweloperów od początku produkcji daje nadzieję, ze jednak nie dostaniemy niezoptymalizowanego bubla technicznego. Nadal nie mamy jednak żadnego potwierdzenia, czy Starfield zadziała na konsolach w 60 FPS - o tym przekonamy się dopiero 11 czerwca podczas obszernej prezentacji Starfield Direct.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Starfield

Xbox Series X/S, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Marek Makuła

Marek Makuła

News & Content Writer

Marek to miłośnik modów, kawy i jezior. Jego serce bije w 32 bitach. Lubi grać bez minimapy i wspierać fanowskie projekty.
Komentarze