Skip to main content

FSR 3 od AMD to kolejny zastrzyk FPS, także na konsolach

Oraz kartach RTX.

Firma AMD zaprezentowała nową wersję technologii FidelityFX Super Resolution, a więc techniki skalowania obrazu. FSR 3 pozwoli uzyskać w grze jeszcze większą liczbę klatek na sekundę, także na konsolach oraz kartach graficznych z serii RTX.

Jak możemy się dowiedzieć z oficjalnego komunikatu, największym usprawnieniem w stosunku do FSR 2 ma być technologia Fluid Motion Frames, pozwalająca na wygenerowanie jeszcze większej liczby FPS przy zachowaniu odpowiednio wysokiej rozdzielczości. Producent zapewnia, że w przypadku najbardziej wymagających tytułów, płynność rozgrywki może wzrosnąć ponad dwukrotnie.

Źródło: AMD

Producent zapewnia, że w dostarczeniu możliwie najwyższej jakości obrazu pomoże ulepszone „Native AA” (natywny anty-aliasing), czyli nowy tryb jakości wykorzystujący wygładzanie krawędzi i wyostrzenie grafiki przy zachowaniu natywnej rozdzielczości. Oczywiście lepsza jakość obrazu wpłynie na płynność rozgrywki, choć podobno tylko w nieznacznym stopniu.

Jak czytamy dalej, pierwszymi grami, w których skorzystamy z FSR 3, będą Forspoken i Immortals of Aveum. Ulepszona technika skalowania przyda się szczególnie w drugiej z wymienionych produkcji, oferując płynniejszą rozgrywkę graczom, którzy nie mogą sobie pozwolić na inwestycję w RTX 3080. Nowa wersja technologii zadebiutuje jesienią obecnego roku.

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że z możliwości FSR 3 skorzystają nie tylko posiadacze kart graficznych od „czerwonych”, ale także sprzętu Nvidii i Intela, a nawet i konsol, które oparto na CPU i GPU właśnie od AMD. Z czasem technologia będzie trafiać do kolejnych gier. Na liście wymienionych tytułów znajdziemy m.in. Cyberpunka 2077, Avatar: Frontiers of Pandora czy Warhammer 40,000: Space Marines 2.

Zobacz także