Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Fortnite dostanie klasyfikację wiekową dla treści tworzonych przez użytkowników

A także nowe opcje kontroli rodzicielskiej.

O ile Fortnite od dawna opatrzone jest klasyfikacją wiekową 12+, tak już w krótce także tworzone przez społeczność treści opatrzone będą osobną klasyfikacją. Firma Epic Games ogłosiła podjęcie współpracy z Międzynarodową Koalicją ds. Klasyfikacji Wieku (IARC) w celu ochrony graczy przed dostępem do map i trybów zabawy, mogących być nieodpowiednim dla ich wieku.

We współpracy z IARC od 14 listopada w Fortnite dostępny będzie uznawany na całym świecie system oceny wieku dla wszystkich treści stworzonych przez Epic, jak i zewnętrznych autorów” - czytamy w wiadomości opublikowanej na blogu gry. „Wszystkie doświadczenia publikowane w Fortnite będą musiały mieć ocenę przypisaną przez IARC - od E do maksymalnej Teen (od odpowiedniej dla osób w każdym wieku, do zalecanej dla nastolatków w wieku ok. 13 lat - przyp. red.)”.

Jak tłumaczy wydawca, po stworzeniu swojej „wyspy” w Fortnite, twórca będzie musiał wypełnić prosty kwestionariusz oceny IARC, w którym zadeklaruje jakiego typu treści znajdą się w przygotowanym przez niego trybie gry. Następnie poziom zostanie sprawdzony przez moderatorów Epic, którzy podejmą ostateczną decyzję o publikacji lub odrzuceniu danego dzieła.

Jednocześnie wraz z dniem 14 listopada do gry trafią nowe narzędzia kontroli rodzicielskiej, takie jak zautomatyzowane blokowanie dostępu do treści powyżej określonej kategorii wiekowej, ale też możliwość ręcznego ich odblokowania ustalonym kodem PIN. Ponadto w skrajnych przypadkach opiekunowie będą mieli opcję całkowitego wyłączenia możliwości projektowania przez ich podopiecznych własnych gier w trybie kreatywnym.

Wdrażając system oceny IARC w Fortnite, firma Epic w dalszym ciągu zwiększa swoje zaangażowanie w zapewnienie rodzinom narzędzi umożliwiających podejmowanie świadomych decyzji dotyczących tego, które doświadczenia są odpowiednie dla ich dzieci” - przekazała Patricia Vance, szefowa agencji ratingowej ESRB i przewodnicząca IARC. „W miarę jak Fortnite ewoluuje od swoich korzeni Battle Royale w szerszy ekosystem treści, szczególnie ważne jest, aby rodzice dobrze rozumieli, do czego chcą mieć dostęp ich dzieci”.

Read this next