Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Fani dodadzą kooperację i ray tracing do Dark Messiah of Might and Magic. Ubisoft wyraził zgodę

Moderzy dostali „wolną rękę” od wydawcy.

Dark Messiah of Might and Magic - klasyczna gra RPG z 2006 roku - dostanie nowe życie za sprawą fanowskiego projektu A Call to Arms. Doda on nie tylko tryb kooperacji, ale także śledzenie promieni i nowe narzędzia moderskie. Co ciekawe, rozbudowana modyfikacja powstaje za oficjalną zgodą Ubisoftu.

W ostatniej aktualizacji napisałem, że Ubisoft udzielił nam prawnej zgody w oczekiwaniu na pewne wytyczne dotyczące tego, co możemy zrobić z grą i jak to udostępnić. Cóż, od maja mamy wolną rękę żeby zrobić zrobić wszystko co stosowne z modem i pakietem SDK! Cytując przedstawiciela Ubisoftu: »firma nie chce nakładać żadnych ograniczeń, aby społeczność mogła naprawdę docenić pełną wartość włożonej tutaj pracy«” - pisze lider projektu KingDavidW.

To naprawdę ważna wiadomość! Byliśmy niezwykle ostrożni i martwiliśmy się, ile będziemy w stanie zrobić i co możemy udostępnić jako oprogramowanie open source, ale dzięki naszemu podejściu i wielkiemu wsparciu społeczności mamy zaufanie Ubisoftu. Bardzo chcę podkreślić tę drugą część, bo zawsze powtarzam, że gdyby nie miłość do tej społeczności, nie mielibyśmy twardego gruntu pod nogami, a razem możemy wszystko” - kontynuuje moder.

Jednocześnie KingDavidW poinformował, że przed wydaniem pełnej wersji środowiska moderskiego wypuszczone zostaną ograniczone wersje narzędzi, obejmujące tylko te obszary edycji gry, które najbardziej interesują społeczność, przy jednoczesnym zapewnieniu przejrzystości i zminimalizowaniu konieczności rozumienia zasad programowania do minimum. Następnie zebrane zostaną opinie użytkowników, które pomogą lepiej dopracować finalną wersję.

Obecnie zespół modera prowadzi także rekrutację na stanowiska artystów 3D, testerów czy projektantów map. Przypomnijmy, że za powstanie Dark Messiah of Might and Magic odpowiada studio Arkane. Jest to liniowa przygoda z perspektywy pierwszej osoby, będąca spin-offem strategicznego Heroes of Might and Magic 5. W grze wcielamy się w postać Saretha, który po wielu latach treningu zostaje wysłany przez swojego mistrza - maga Pherninga - na misję zdobycia dwóch potężnych artefaktów.

Read this next