Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Evil West - walka: ciosy, blok i uniki

Jak walczyć, podstawy i wskazówki.

Na tej stronie poznasz wszystkie rodzaje i aspekty walki w Evil West. Dowiesz się tu, jakich ataków, bloków i uników używać, by wyjść zwycięsko ze starć z przeciwnikami.


Na tej stronie:


Blok: jak blokować

Podstawowym sposobem na zatrzymanie ataków przeciwnika jest blok. Skuteczność akcji zależeć będzie od twojego refleksu – aby zablokować cios, blok należy wykonać w momencie, gdy kończyny przeciwnika rozświetlają się na pomarańczowo.

Wciśnięcie Q /LB/L1 tuż przed uderzeniem wroga powoduje użycie Bloku Pstrykaczem (Pstrykacza odblokujesz w czwartej misji). W ten sposób jesteśmy w stanie nie tylko powstrzymać zwykły cios, ale i wywołać efekt Porażenia Prądem. Porażony przeciwnik przez parę sekund będzie przyjmował wszystkie nasze uderzenia.

  • WSKAZÓWKA: Blok Pstrykaczem nie zatrzyma jednak ataku specjalnego. W tym celu możemy za to użyć Kuksańca (R/RS/R3), czyli potężnego kopniaka, który na moment wytrąci przeciwnika z równowagi. Atak specjalny sygnalizowany jest podświetleniem całego wroga jednostajnym, pomarańczowym kolorem oraz symbolem zębów wyświetlającym się nad jego głową – to wtedy należy zatrzymać uderzenie Kuksańcem.

Unik i przewrót

Jesse nie jest w stanie powstrzymać każdego ciosu. Gdy blok to za mało, najlepiej wykonać szybki unik lub przewrót w dowolnym kierunku. Unik wykonujemy, wybierając Spację/A/krzyżyk, a przewrót – przytrzymując przycisk. W wielu przypadkach zwykły unik bez przewrotu jest niewystarczający, szczególnie gdy przeciwnik wykonuje atak specjalny.

Inna opcja na unikanie obrażeń, szczególnie dystansowych, to bieganie sprintem po arenie. Wraz z rozwojem Zalety Gra pozorów (rozwinięcie Kuksańca) uniki będą dodatkowo wzmacniać obszar działania kolejnego ciosu.


Ciosy, atakowanie

Jesse został wyposażony w bogaty wachlarz ciosów, które stanowią podstawę walki w Evil West. Wszystkie dostępne są od początku gry, chociaż z czasem zyskamy możliwość ich ulepszenia.

Nazwa Opis Sterowanie
Zwykły cios Zwykły cios rękawicą, skuteczny wyłącznie na słabszych wrogów. LPP/RB/R2
Kuksaniec Potężne kopnięcie, które służy także jako rodzaj bloku. R/RS/R3
Cios podbródkowy Uderzenie, które wysyła wroga w powietrze Przytrzymaj LPM/RB/R1
Bohaterski sierpowy Atak z wyskoku, który pozwala skrócić dystans do przeciwnika. LPM+Spacja+W/RB+A+kierunek/R1+X+kierunek
Kula armatnia* Potężny cios pozwalający cisnąć wrogiem w pułapkę środowiskową. LPP+W/RB+kierunek/R1+kierunek

*Aby wykonać uderzenie Kula Armatnia, najpierw musimy wyprowadzić mocny cios podbródkowy, który wyrzuci przeciwnika w powietrze. Kolejne uderzenie, zadane uniesionemu potworowi, ciśnie go w tłum innych wrogów lub na elementy środowiskowe – część z nich, jak wybuchające beczki czy kolczaste słupy, zada dodatkowe obrażenia. Nie należy zapominać jednak o trzymaniu cały czas klawisza / gałki kierunku w przód, by nie zakończyć na samym podrzuceniu potwora.


Porażanie prądem

Porażenie prądem wprowadza wrogą jednostkę w chwilowy stan ogłuszenia oraz wrażliwości na nasze ataki. Stan porażenie jest sygnalizowany podświetleniem przeciwnika niebieskim, pulsującym kolorem.

Porazić przeciwnika możemy stosując Blok Pstrykaczem lub Doskok / Przyciąganie Pstrykaczem. Na porażonym wrogu można użyć E-Combo.


Doskok i Przyciąganie Pstrykaczem

Elektryczna rękawica Jessego pozwala na przyciągnięcie wrogiej jednostki albo błyskawiczne doskoczenie do niej, nawet jeśli ta znajduje się po drugiej stronie areny. By aktywować Doskok lub Przyciągnięcie, wybieramy Q/LB/L1 oraz wskazujemy kierunek (do przodu – doskok, do tyłu – przyciągnięcie).

Zaraz po użyciu umiejętności przeciwnik zostaje porażony prądem, co czyni go ogłuszonym przez kilka kolejnych sekund. W tym momencie warto użyć E-Combo, by zadać mu serię supermocnych ciosów.


E-Combo

Chociaż zwykły cios pięścią nie jest specjalnie mocny, to wyprowadzany dostatecznie szybko w odpowiednim momencie, może okazać się zabójczy.

Gdy Jesse porazi przeciwnik prądem, ten podświetli się na niebiesko, sygnalizując podatność na ataki. Zastosowanie na nim szybkich ciosów (LPP/RB/R1) uruchomi E-Combo, czyli serię potężnych i superszybkich uderzeń, które mogą wykończyć nawet potężnego wroga. Rozwinięta umiejętność zostaje ulepszona o atak obszarowy, który kończy serię ciosów.


Ciosy końcowe, czyli „finiszery”

Kiedy przeciwnik zastyga i zaczyna świecić, oznacza to, że można na nim wykonać cios końcowy. W takiej sytuacji musimy szybko dobiec do wrogiej jednostki lub użyć na niej Doskoku / Przyciągnięcia Pstrykaczem, by zdążyć wcisnąć przycisk LPP/RB/R2 i wykończyć wroga jednym, brutalnym uderzeniem.


Obrażenia dodatkowe

Wykorzystując dostępne otoczenia, Jesse może zadać wrogim jednostkom dodatkowe obrażenia. Do elementów środowiska, które odbiorą przeciwnikom punkty życia, należą m.in. wybuchające skrzynie, które eksplodują, gdy do nich strzelimy albo ciśniemy w nie wrogą jednostką. Na arenach walk znajdziemy też kolczaste słupy, które zranią rzuconego w jego stronę przeciwnika.


Wrażliwe punkty przeciwnika

Od czasu do czasu na wrażliwych punktach przeciwnika pojawia się złocisty okrąg. Jeżeli Jesse zdąży zadać cios lub trafić wroga pociskiem, zanim obręcz zgaśnie, siła ciosu będzie znacznie większa. W przypadku niektórych jednostek, jak Strzelające Diabły, cios będzie ostatecznym.

Spis treści: Evil West - poradnik i najlepsze porady

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Tomasz Orłowski

Tomasz Orłowski

Felietonista / Recenzent

Miłośnik Fallouta i podstarzały potterhead. W Eurogamer.pl zajmuje się pisaniem recenzji oraz felietonów, a także tworzeniem materiałów wideo.
Komentarze