Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Divinity: Original Sin 2 - umiejętności: Magia wody (Hydrosophist), Nekromancja (Necromancer), Polimorfia (Polymorphing)

Poznaj tajniki zaklęć związanych z żywiołem wody oraz wskrzeszaniem i przemianą postaci.

Umiejętności (skills) są to specjalne akcje lub czary, z których można korzystać w trakcie gry, głównie podczas pojedynków. Każda z postaci dysponuje pewną liczbą podstawowych umiejętności. W przypadku głównego bohatera decyduje o tym klasa postaci. Z czasem możemy jednak inwestować w nowe zdolności poprzez uczenie się ich ze specjalnych ksiąg (skill books), które znajdujemy w trakcie zwiedzania świata oraz kupujemy u napotkanych sprzedawców.

Korzystanie z umiejętności jest ściśle związane z kilkoma współczynnikami, które wyświetlają się po najechaniu na ikonę danej zdolności. Aby z nich korzystać należy posiadać odpowiednią ilość punktów akcji (action point cost). Jeżeli mamy ich za mało nie będziemy w stanie jej aktywować.

Drugim ważnym czynnikiem jest tak zwany „cooldown", czyli liczba określająca ilość tur, jakie muszą minąć, zanim znów będziemy mogli skorzystać z danej zdolności. Warto dodać, że z niektórych można korzystać tylko raz w trakcie walki (can only be used once per combat). Trzeba też pamiętać, że zdolności zajmują sloty pamięci (memory). Ich ilość jest ograniczona i uzależniona od wyżej wymienionego atrybutu, dlatego należy dobrze dobierać zdolności przed przystąpieniem do walki (w jej trakcie nie można ich zmienić). Większość zdolności zajmuje 1 slot pamięci, ale potężniejsze mogą zajmować więcej miejsc.

Ponadto wiele zdolności, oprócz efektów podstawowych, zawiera też specjalne (special), które są opisane kolorem niebieskim. Niektóre zdolności i zaklęcia są obszarowe (radius) lub dystansowe (range).

Opis umiejętności pojawia się po najechaniu na jej ikonę na dole ekranu.

Poniżej znajdują się opisy poszczególnych umiejętności i czarów z podziałem na kategorie w kolejności alfabetycznej.


Hydrosophist (Magia wody)

Armour of frost (pancerz lodu) - podnosi walory defensywne magicznego pancerza oraz eliminuje efekty podpalenia (burning), ogłuszenia (stunned), petrified (przerażenia), klątwy (cursed), rozkładu (decayed) oraz choroby (diseased), co czyni tę umiejętność bardzo przydatną na polu bitwy.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 5 tur

Hail strike (uderzenie gradu) - umiejętność oddziałująca na pancerz magiczny, która wywołuje burzę gradową, raniącą przeciwników z możliwością ich zamrażania na kilka tur. Ponadto czar tworzy w miejscu uderzenie zamarzniętą kałużę, na której mogą wywracać się wrogowie.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Healing ritual (rytuał leczący) - wystrzeliwuje pocisk energii, który leczy pobliskich sojuszników. Jedna z bardziej przydatnych umiejętności umożliwiająca przywracanie życia innym postaciom w opałach.

  • Punkty akcji: 2
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 5 tur

Necromancer (Nekromancja)

Blood sucker (krwiopijca) - przywraca punkty życia z okolicznych kałuży krwi. Im jest jej więcej, tym więcej życia zostanie przywrócone. Im więcej krwi znajduje się w pobliżu postaci rzucającej zaklęcie, tym lepiej.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 2 tury

Decaying touch (dotknięcie rozkładu) - klątwa sprawiająca, że mikstury i czary przywracające zdrowie zadają rany. Dobry sposób na zastopowanie leczenia wybranych wrogów na pewien czas.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 6 tur

Mosquito swarm (rój komarów) - tworzysz rój ogromnych komarów zadających wrogom obrażenia fizyczne, które dodatkowo wywołują efekt krwawienia (bleeding), a bohaterowi przywracają punkty życia.

  • Punkty akcji: 2
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 4 tury

Raining blood (krwawy deszcz) - tworzy krwawe plamy oraz wywołuje u celów krwawienie (bleeding) i sprawia, że postacie stają się mokre (podatniejsze na działanie magii wiatru). Można połączyć tę umiejętnoścć z Blood sucker (krwiopijca), aby zwiększyć jego efektywność.

  • Punkty akcji: 2
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 5 tur

Schackles of pain (kajdany bólu) - zaklęcie sprawiające, że wybrany cel będzie odnosił takie same obrażenia, jak postać, która go rzuci. Dobrze jest stosować tę umiejętność na przeciwnikach posiadających mało życia - wystarczy, że zaatakują bohatera, a po kilku wyprowadzonych w niego atakach sami zginą.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 5 tur

Infect (zakażenie) - redukuje wytrzymałość magicznego pancerza, a jeśli cel stoi w wodzie lub we krwi, to przemienia je w truciznę, która obniża witalność zarażonego. Ponadto ofiara może zarażać inne okoliczne postacie.

  • Punkty akcji: 3
  • Ilość slotów pamięci: 3
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Polymorphing (Polimorfia)

Tentacle lash (uderzenie macki) - atak zadający obrażenia fizyczne, który może rozbroić przeciwnika i spowodować u niego atrofię.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 2
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Chicken claw (pazur kurczaka) - zamienia wybrany cel w kurczaka na jedną turę. Długi okres odnawiania sprawia, że warto tym zaklęciem chwilowo eliminować silniejszych przeciwników, dzięki czemu nie będą zagrażać drużynie.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 5 tur

Bull horns (bycze rogi) - na kilka tur bohater zyskuje rogi, którymi może atakować przeciwników. Wpływa też na umiejętność retribution, przez którą postać kontratakuje wroga, który ją zaatakował.

  • Punkty akcji: 0
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 6 tur

Chameleon cloak (peleryna kameleona) - sprawia, że postać przez kilka tur jest niewidzialna dla przeciwników.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 6 tur


Heart of steel (serce ze stali) - zamienia skórę postaci w stal zwiększając pancerz fizyczny i regenerując jego część w każdej turze.

Skin graft (przeszczep skóry) - resetuje wszystkie czasy oczekiwania (cooldown) na umiejętności. Usuwa negatywne efekty podpalenia (burning), zatrucia (poisoned) oraz krwawienia (bleeding).

Spread your wings (rozłóż swoje skrzydła) - dana postać zyskuje chwilowo umiejętność latania.

O autorze

Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Komentarze