Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Divinity: Original Sin 2 - Fort Joy: zadania dodatkowe cz. 3

Misje poboczne: Finding Emmie, The Armoury, The Gargoyle's Maze, A Fate Worse than Death, Call to Arms.

Poniżej przedstawiamy opisy zadań dodatkowych, których możesz podjąć się w trakcie pobytu w Foty Joy, głównie w lokacji Hollow Marshes, ale nie tylko. Są to w większości misje opcjonalne, co oznacza, że nie musisz się nimi zajmować. Warto jednak poświęcić im nieco czasu, ponieważ możesz w ten sposób zdobyć sporo punktów doświadczenia, a także cennych przedmiotów.

Pamiętaj, że w grze niemal każde z zadań można ukończyć na kilka sposobów. Nie zawsze rozwiązanie najszybsze jest najlepsze. Czasami lepiej nieco się pomęczyć, ale otrzymać w zamian bardziej wartościową nagrodę.


Zadania dodatkowe na tej stronie:

  • Finding Emmie
  • The Armoury
  • The Gargoyle's Maze
  • A Fate Worse than Death
  • Call to Arms

Finding Emmie

Jest to zadanie, którego możesz się podjąć tylko w przypadku posiadania talentu Pet Pal (jednym z bohaterów, który domyślnie go posiada jest Ifan). Skieruj się na południową plażę, gdzie spotkasz psa o imieniu Buddy (1 na mapie poniżej).

Buddy (1) i fort (2), w którym przetrzymywana jest Emmie

Porozmawiaj z nim i wejdź w dobre relacje, dzięki czemu dowiesz się, że poszukuje suczki o imieniu Emmie, która zaginęła. Przy okazji otrzymasz od psa klucz do jednego z pomieszczeń w forcie (2 na mapie powyżej).

Udaj się tam. Możesz teraz skierować się do poziomu więziennego, skorzystać z klucza i wejść do pomieszczenia, gdzie natkniesz się na kilka psów. Jeśli wszedłeś do środka postacią z talentem Pet Pal i wspomnisz o Buddym, to psy nie będą agresywne. Podobnie będzie, jeśli rzucisz im czerwoną piłkę, którą możesz znaleźć przy ciele jednego z Magistrów w najniższej części fortu - Holding Cells.

Możesz spróbować porozmawiać z Emmie, ale okaże się, że jest już zmieniona przez Magistrów i nie wróci do Buddy'ego. Jeżeli nie przekonałeś psów do swoich racji i rozpocząłeś walkę, to będziesz musiał zabić Emmie i ewentualnie poinformować Buddy'ego o jej losie.


The Armoury

Jest to zadanie, które możesz rozpocząć po dotarciu do ruin zamku na północy Hollow Marshes - tych samych, w których możesz uratować Garetha z misji Most Dangerous When Cornered.

Magister Sang (1), miejsce uzupełnienia punktu źródła (2), dźwignia z klątwą (3) otwierająca podwójną bramę (4).

Na dolnym dziedzińcu z kamienną statuą, między schodami z lewej i prawej, znajdziesz stalową furtkę. Przejdź przez nią, a dotrzesz do miejsca o nazwie Decrepit Ruins. Spotkasz tu umierającego Magistra o imieniu Sang (1 na obrazku powyżej), od którego dowiesz się o klątwie związanej z tym miejscem. Poprosi, abyś go dobił, ponieważ klątwę nie ma lekarstwa, a nie chce cierpieć jak jego zabici kompani.

Po dialogu skorzystaj z zaklęcia Bless (zdobędziesz je podczas zadania The Vault of Braccus Rex) na dźwigni (3 na obrazku powyżej) pokrytej klątwą. Gdybyś nie posiadał akurat punktu źródła, to możesz go uzupełnić w lokalnym zbiorniku (2 na obrazku powyżej).

Po zdjęciu klątwy przestaw dźwignię, dzięki czemu otworzysz podwójną bramę (4 na obrazku powyżej). W ten sposób dotrzesz do ołtarza (Shrine of Braccus Rex). Aktywuj go korzystając z punktu źródła, dzięki czemu zdobędziesz Corrupted Tyrant's Helm - przedmiot związany z zadaniem Artefacts of the Tyrant.


The Gargoyle's Maze

Zadanie rozpocznie się automatycznie w momencie, kiedy zbliżysz się do wejścia do labiryntu (1 na mapie poniżej). Kiedy to uczynisz do bohatera przemówi kamienny gargulec. Powie, że początkowo wstęp do labiryntu miał tylko Braccus Rex, ale chociaż nikt z drużyny nim nie jest, to wpuści bohaterów do środka. Celem jest przejście przez labirynt i dotarcie do wieży na końcu.

Wejście do labiryntu (1).

Uwaga - jeśli posiadasz Band of Braccus Rex, który mogłeś zdobyć w Dark Cavern (zadanie dodatkowe The Vault of Braccus Rex), to możesz ją pokazać gargulcowi. Uzna wtedy, że jesteś Braccusem i od razu przeniesie postać do wieży za labiryntem. Jest to spory skrót, ale stracisz w ten sposób sporo okazji zdobycia doświadczenia.

Labirynt składa się z ciągu lokacji oddzielonych od siebie zamkniętymi drzwiami. Nie można się do nich włamać. Zamiast tego musisz zdobywać czaszki (Crumbling Skulls), które służą w tym miejscu za klucze.

Kamienny przycisk (1) aktywujący pojawienie się czaszki (2).

Aby zdobyć pierwszą z nich stań jedną z postaci na kamiennym przycisku na ziemi (1 na obrazku powyżej). Gdybyś miał problem z rozdzieleniem drużyny, to kliknij i przytrzymaj któryś z portretów w lewym górnym narożniku i przeciągnij go na dół. W ten sposób dany bohater zostanie odłączony i będzie stał w miejscu, które mu wskażesz. Po stanięciu na kamiennym przycisku na katafalku (2 na obrazku powyżej) pojawi się czaszka. Podnieś ją inną postacią, dzięki czemu będziesz w stanie otworzyć jedne z trzech drzwi.

Pamiętaj też, że zamiast zostawiać na kamiennych przyciskach bohaterów możesz również stawiać na nich ciężki przedmioty, na przykład okoliczne beczki. Istnieje też alternatywny sposób przechodzenia do kolejnych lokacji. Wystarczy skorzystać z umiejętności teleportacji.


Mapa - Gargoyle's Maze

Ważne miejsca i czaszki w Labiryncie Gargulca.
  1. Wejście do labiryntu.
  2. Historian - podpalony historyk, któremu możesz pomóc, jeśli wcześniej pokonasz grupę ognistych kościotrupów, a następnie zetkniesz palącą się postać z krwią i użyjesz na nim czaru Bless. Aby ugasić płomień na historyku możesz posłużyć się czarem związanym z krwią (np. Raining Blood) albo np. uderzyć kilka razy którąś z postaci z drużyny, a potem teleportować historyka na kałużę krwi. W celu skorzystania z czaru Bless wejdź na lokalną, zieloną kałużę, która przywróci jeden punkt źródła (source point).
  3. Teleport do Realm of Orobas - pojawi się, kiedy zakończysz walkę ze szkieletami przy historyku. W nowej lokacji znajdziesz ciało z czaszką, a jeśli skorzystasz z kolejnego teleportu to dotrzesz do skrzyni z cennymi rzeczami.
  4. Przycisk służący do otwarcia pobliskiej lodowej bramy.
  5. Rattus Verus - szczur, z którym możesz nawiązać kontakt po skorzystaniu z talentu Pet Pal. Okaże się, że została nałożona na niego klątwa, przez którą mówi tylko prawdę. Jeśli chcesz mu pomóc, to użyj umiejętności Bless. W ten sposób szczur z powrotem zacznie kłamać. Za udzielenie mu pomocy nie ma nagrody.
  6. Skrzynia ze skarbem - użyj na niej czaru teleportacji, aby przenieść ją przez ogrodzenie. W środku znajdziesz sporo cennych przedmiotów.
  7. Właz, przez który możesz przejść między dwiema sąsiadującymi lokacjami.
  8. Teleport do Realm of Orobas.
  9. P1, C1 - pierwsza para przycisk (P)/ czaszka (C). Stań na kamiennym przycisku na ziemi, a czaszka pojawi się na sarkofagu.
  10. P2, C2 - przycisk znajduje się w lokacji z dwoma lodowymi przejściami, uważaj na znajdujące się wokół pułapki. Czaszka pojawi się na pobliskim sarkofagu w narożniku lokacji.
  11. P3, C3 - przycisk (P3) znajduje się na podwyższeniu do którego możesz dotrzeć obchodząc labirynt lub skorzystać np. z teleportacji. Po jego nadepnięciu czaszka pojawi się na sarkofagu.

Możliwości przejścia przez labirynt jest sporo. My pokazujemy jedną z dróg, dzięki której dotrzesz do wieży na jego końcu, co spowoduje ukończenie zadania.

Historyka (1) ugasisz przy pomocy krwi. Po zabiciu szkieletów pojawi się teleport do Realm of Orobas (2).

Po zdobyciu pierwszej czaszki (C1 na mapie powyżej) użyj jej, jako klucza, dzięki któremu otworzysz bramę prowadzącą do lokacji z historykiem (2 na mapie powyżej). Kiedy się tam znajdziesz w pomieszczeniu pojawi się kilka ognistych szkieletów. Bądź przygotowany na dużą ilość podpalonego terenu, który pojawi się wokół drużyny. W walce mogą przydać się czary związane między innymi z wodą. Po wyeliminowaniu szkieletów możesz pomóc podpalonemu historykowi.

Aby to uczynić musisz ugasić palący się na nim ogień przy pomocy krwi. Możesz to uczynić np. przy pomocy umiejętności Raining Blood lub atakując którąś z postaci w drużynie. Spowoduje to pojawienie się kałuży krwi, do której przenieś historyka (1 na obrazku powyżej) np. z wykorzystaniem czaru teleportacji. Kiedy ogień zostanie ugaszony szybko użyj na uratowanej postaci zaklęcia Bless (kałuża z punktem źródła jest w pobliżu). Dzięki temu będziesz mógł z nim porozmawiać. Kiedy historyk zniknie wejdź do portalu prowadzącego od Realm of Orobas (2 na obrazku powyżej, 3 na mapie).

W nowej lokacji natkniesz się na zwłoki z kolejną czaszką, którą podnieś. Możesz potem skorzystać z drugiego teleportu, aby dotrzeć do miejsca ze skrzynią z cennymi rzeczami. Następnie wróć do rzeczywistego świata.

Sposób zdobycia kolejnej czaszki i dotarcia do wyjścia z labiryntu.

Korzystając ze zdobytej czaszki przejdź przez bramę z lewej. Znajdziesz tu beczkę z ogniem (1 na obrazku powyżej), którą przestaw na kamienny przycisk na ziemi (2 na obrazku powyżej, 4 na mapie). W ten sposób otworzysz zamrożoną bramę (3 na obrazku powyżej). Uważając na pułapki na ziemi przejdź do sąsiedniej lokacji i ponownie zwróć uwagę na pułapki.

Omijając je postaw na kamiennym przycisku beczkę (4 na obrazku powyżej, P2 na mapie), co spowoduje pojawienie się czaszki na sarkofagu (5 na obrazku powyżej, C2 na mapie). Podnieś ją, po czym otwórz za jej pomocą bramę (6 na obrazku powyżej). W ten sposób opuścisz labirynt.

Teraz wystarczy udać się do wejścia do wieży (5 na mapie) i rozpocząć rozmowę z kamiennym gargulcem nad drzwiami. W ten sposób dotrzesz do końca labiryntu i ukończysz bieżące zadanie.


A Fate Worse than Death

Zadanie to pojawia się w Braccus Rex' Tower, czyli wieży do której możesz się dostać po przejściu przez Labirynt Gargulca (Gargoyle's Maze) w misji pobocznej o nazwie The Gargoyle's Maze. Po dotarciu do wieży natkniesz się na trójkę nieumarłych nekromantów (Tamsyn, Gwick i Rack) siedzących przy stole (obrazek poniżej) - rozpocznij z nimi rozmowę.

Trójka nieumarłych nekromantów rozpoczynających zadanie.

W jej trakcie będziesz musiał wykazać się perswazją (przynajmniej 2 punkty), dzięki czemu dowiesz się o trzech dzbanach z duszami (Soul Jar), które należy rozbić. Znajdziesz je w skarbcu Braccusa, do którego docierasz podczas wykonywania zadania dodatkowego o nazwie The Vault of Braccus Rex.

Po dotarciu do słojów zdecyduj co uczynisz z duszami. Możesz zniszczyć słoje i uwolnić dusze nekromantów lub pobrać ich dusze zdobywając punkty źródła.

Uwaga - jeśli w trakcie rozmowy nie wykażesz się odpowiednim poziomem perswazji, to nekromanci zaatakują drużynę. Przy ciele jednego z nich znajdziesz klucz (Filthy Iron Key) umożliwiający otworzenie drzwi prowadzących do dalszej części wieży. Po jego zdobyciu szybko się tam udaj, ponieważ po pewnej chwili nekromanci się odrodzą i będziesz musiał walczyć z nimi ponownie.

Uwaga 2 - jeśli podczas wspomnianego zadania The Vault of Braccus Rex zdobyłeś słoje z duszami i je rozbiłeś zanim dotarłeś do wieży, to nekromanci będą martwi i nie będziesz mógł z nimi porozmawiać.

Mapa - Braccus Rex' Tower

Najważniejsze miejsca w Wieży Braccusa Rexa.
  1. Wejście do wieży.
  2. Nekromanci - związani z zadaniem A Fate Worse than Death.
  3. Drzwi do dalszej części wieży - otworzysz je kluczem, który znajdziesz przy ciele jednego z nekromantów siedzących przy stole (2 na mapie).
  4. Rura łącząca główną część wieży z tajnym pomieszczeniem.
  5. Wyschnięta studnia - możesz użyć na niej czaru deszczu (lub np. balona z deszczem). Odezwą się do ciebie głosy z wnętrza - jeśli wrzucisz do środka pieniądze, to w podzięce otrzymasz jakiś przedmiot.
  6. Magiczna bariera - dezaktywujesz ją poprzez wejście w interakcję z kamiennym posążkiem na lewo od niej i użycia na nim punktu źródła.
  7. Krypta z cennymi rzeczami, w tym sarkofagiem z rękawicami Hands of the Tyrant, przedmiotem związanym z zadaniem dodatkowym o nazwie Artefacts of the Tyrant.

Call to Arms

Zadanie stanie się dostępne po uratowaniu Garetha (1 na mapie poniżej) w ruinach na północy - przy okazji możesz w ten sposób zrealizować misję Most Dangerous When Cornered. Kiedy uratowany wojownik wróci do wioski na południu (2 na mapie poniżej) udaj się tam i porozmawiaj z nim.

Gareth (1), wioska (2) oraz Shriekery (3) blokujące dostępu do przystani i Alexandra.

Dowiesz się, że z wyspy można uciec statkiem, ale żeby dostać się na niego należy najpierw oczyścić drogę do przystani na północnym wschodzie (3 na mapie powyżej). Jest blokowana przez Shriekery - magicznych wrogów, których możesz pokonać tylko z wykorzystaniem czaru Purge lub przy pomocy smoka Sloana.

Więcej na temat wyeliminowania Shriekerów znajdziesz w opisach zadań The Shriekers oraz The Purged Dragon.

Uwaga - jeśli Gareth zginął w ruinach na północy, to obecnego zadania nie będzie można aktywować.



Po dotarciu w pobliże portu większa część Seekerów z wioski na południu przeniesie się do lokalnego obozu. Porozmawiaj z Garethem, który zapyta czy jesteś go gotów do bitwy. Możesz jeszcze wstrzymać się z decyzją, a także poprosić dowódcę o posiłki w postaci dwójki jego ludzi - możesz wybrać czy chodzi o wojowników, łuczników czy magów.

Po walce z Alexandrem, opisanej w rozdziale poświęconemu wątkowi głównemu, udaj się na statek, gdzie spotkasz Garetha i jego ludzi. Porozmawiaj z nim, a misja się zakończy.

O autorze

Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Komentarze