Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Diablo 4 - twierdze: Strzaskane Szczyty

Jak odbić warownie i pokonać ich bossów.

W Strzaskanych Szczytach - pierwszym regionie Diablo 4 - znajdziesz trzy twierdze, które możesz wyswobodzić spod panowania demonów. Na tej stronie dowiesz się, jakie czynności musisz wykonać oraz jak pokonać bossów lokacji.


Na tej stronie:


Nostrawa

Nostrawa to pierwsza i najłatwiejsza do wyswobodzenia twierdza. Znajduje się w małym, zacienionym obszarze mapy w regionie Bladej Polany w Strzaskanych Szczytach. Do warowni musisz wejść od strony południowej, bowiem północna brama jest zamknięta. Udaj się do kaplicy na wzgórzu wewnątrz murów, by rozpocząć odbijanie lokacji.

W pierwszej kolejności odwiedź oznaczone domy mieszkańców i w każdym z nich zniszcz Demoniczną figurę. Nie musisz eliminować wrogów. Gdy uporasz się z tym zadaniem, wróć na dziedziniec przed kaplicą.

Teraz czeka cię walka z bossem. Najpierw będziesz walczyć z Negalą, lecz po chwili przyzwane zostaną jeszcze dwie postaci: Torvala i Kozira. Główny atak Negali to jasne pociski, które śledzą cel. Torvala strzela elektrycznymi pociskami i pozostawia na arenie kręcące się pułapki. Kozira zaś wykonuje atak polegający na wysadzeniu w powietrze sporego obszaru. Możesz eliminować przeciwników ze względu na to, kto stwarza ci najwięcej problemów.

Najlepiej najpierw dobić osłabioną Negalę. Następnie jednak postaraj się mocno osłabić obie przeciwniczki, ale żadnej nie zabijaj. Gdy zostanie tylko jeden demon, otrzyma solidne wzmocnienie i końcówka walki będzie znacznie trudniejsza. Jeśli jednak wyeliminujesz je szybko jedna po drugiej, ominiesz też etap. Oswobodzenie Nostrawy zapewnia:

  • punkt nawigacyjny i handlarze w twierdzy
  • dostęp do Posągu Lilit
  • dostęp do ruin: Azyl Kultystów

Malnok

W twierdzy Malnok aby przejść do eliminacji głównego bossa lokacji, najpierw pozbądź się czarodziejów. Od środka obszaru zobaczysz białe promienie rozchodzące się w trzech kierunkach - są to trzej kapłani podtrzymujący niezniszczalną barierę. Każdy z nich również jest nietykalny, dopóki nie wyeliminujesz elitarnego strażnika przy nich.

Podsumowaując: przed rzuceniem wyzwania bossowi, wyeliminuj sześciu przeciwników - czarowników i ich obrońców. Postęp eliminacji kapłanów pozostaje zapisany w przypadku zgonu. Nie jesteś zobligowany do pozbywania się innych elit - walcz tylko z tymi, którzy parają się magią zimna. Zwróć także uwagę na zamrożonych przeciwników: jeśli ich nie zaatakujesz, sami nie wyswobodzą się i będziesz mógł ich zignorować.

Boss lokacji w Malnok nie należy do szczególnie trudnych, jeśli twoja postać jest mobilna. Na arenę wchodź sam, gdyż aby Mrozoróg przebudził się nie może być w pobliżu pomniejszych potworów. Przeciwnik wykonuje powolne ataki, a co kilka z nich wykonuje ładowany atak znad głowy. Musisz przed nim uskoczyć, bo może wytrącić cię z równowagi.

Drugi typ ataku to magia lodu: na arenie pojawiają się białe kule, które rosną i zamrażają wszystko w strefie wokół nich. Jedyny sposób to ucieczka od nich. Mogą pojawiać się pojedynczo lub w serii - wtedy odpuść sobie ofensywę.

Na czas walki warto skorzystać z mikstury odporności na chłód. Wielce przydatne będą buty, umożliwiające wykonanie podwójnego uniku: tak przed lodem jak i przed atakiem z góry. Nagrody za wyswobodzenie twierdzy:

  • handlarze i kapliczka odnowy w twierdzy
  • dostęp do ruin: Grota Szronoblizny, w której rozgrywa się zadanie poboczne Młot Czempiona
  • dostęp do ruin: Roszczenie Aniki

Kor Dragan

Kor Dragan to jedna z trzech twierdz na terenie Strzaskanych Szczytów. Znajdziesz ją na północ od regionu Przesmyk Sarkowski. Udaj się na wskazane miejsce. Do lokacji wejdziesz tak od strony zachodniej, przez zniszczony mur, jak i od południa - wspinając się.

Niszczenie inkubatorów

Aby móc zmierzyć się z bossem, musisz wykonać kilka kroków. W pierwszej kolejności zniszcz Wampirze Inkubatory (1) - ich lokalizacja jest wskazana na mapie. Inkubatory są jednak nietykalne, dopóki nie zniszczysz Wampirycznego spaczenia (2) - musisz pozbyć się trzech pobliskich pęcherzy, by odblokować dostęp do inkubatora. Gdy stanie się wrażliwy, zniknie znad niego złota ikona.

Są to małe pęcherze rozrzucone w kilku miejscach na terenie warowni. Gra nie ukazuje ich położenia, stąd przyda ci się mapa:

  • Kolor żółty - wampirze spaczenie
  • Kolor czerwony - wampirze inkubatory
  • Kolor niebieski - przejście na arenę walki z bossem

Inkubatory generują one pomniejszych wrogów, a ich zniszczenie powoduje pojawienie się silnych, elitarnych przeciwników. Ich eliminacja także jest wymagana, by dostać się na arenę walki z bossem. Gdy zniszczysz wszystkie inkubatory, kluczowi wrogowie zostaną oznaczeni na mapie czaszkami.

Walka z bossem

Boss lokacji to Nilkar, Zapomniana Biskupka. Walka dzieli się na cztery etapy. W pierwszym przeciwnik wykonuje proste ataki i teleportuje się. Oszczędzaj siły. Gdy poziom zdrowia minie pierwszy znacznik, Nilkar rozpocznie wybudzanie pierwszego pomocnika.

Pomocnicy cechują się tym, że są nieśmiertelni. Zredukowanie ich zdrowia do zera powoduje ogłuszenie, z którego zostaną wyciągnięci przez bossa przy najbliższej okazji. Gdy Nilkar unosi ręce przygotuj się na potężny atak: będzie to seria pocisków. Im dalej od niej jesteś, tym łatwiej ich unikać - albo po prostu zacznij ją okrążać, gdy tylko widzisz, że atak się rozpoczyna. Przyjęcie większości ciosów będzie zabójcze.

Umiejętności pomocników bossa prezentują się następująco:

  1. Sangwiniczny Sługa: Kwasowe kałuże - zadają potężne obrażenia, unikaj ich za wszelką cenę
  2. Sangwiniczny Inkwizytor: Pioruny oraz Piekłosplot - wejście w zieloną pułapkę osadzaną przez Inkwizytora spowoduje przywiązanie cię łańcuchem do słupa i ograniczenie ruchów, dopóki go nie zniszczysz
  3. Sangwiniczny Rycerz: zadaje duże obrażenia i może nawet cię ogłuszyć

Staraj się unikać wrogich pomocników. W zależności od posiadanych odporności lub umiejętności unikania konkretnych ich ataków, wypij przed walką wybraną miksturę zwiększenia ochrony na efekty. Do odciągnięcia uwagi przydadzą się inni gracze lub przyzywani sojusznicy - o ile posiadasz taką umiejętność.

W przypadku zgonu, odrodzisz się poza areną a postępy zostają zresetowane - przy czym opuszczając lokację nie będziesz musiał niszczyć Inkubatorów, a bezpośrednio możesz podjąć walkę z bossem. Warto wziąć pod uwagę, że wyzwolenie tej twierdzy nie jest kluczowe dla postępów głównej fabuły ani zadań pobocznych.

Następnie: Diablo 4 - Scosglen: twierdze

Spis treści: Diablo 4 - Poradnik, Solucja

Read this next