Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Zaśnieżone Ravenholm na screenach anulowanego epizodu Half-Life 2

Od studia Junction Point.

Bardzo dawny plan Valve zakładał, by przygotować kilka dodatkowych epizodów dla Half-Life 2. Firma stworzyła dwa pierwsze i ogłosiła trzeci, lecz ten nigdy nie ujrzał światła dziennego i wkrótce stał się bytem mitycznym.

Jak wiemy, jeden z odcinków rozwijało studio Junction Point, założone przez legendarnego Warrena Spectora, twórcę Deus Ex czy System Shock. Deweloper już w 2015 roku ujawnił istnienie projektu, opisując całość jako fragment wypełniający luki w historii popularnej serii.

W planach była nawet nowa broń o wiele mówiącej nazwie Magnet Gun. Prac nigdy ukończono, ponieważ deweloper i jego firma rozpoczęli współpracę z Disneyem nad cyklem Epic Mickey.

Teraz w sieci pojawiły się zrzuty z ekranu z anulowanego epizodu od Junction Point, prezentujące zmodyfikowaną, zaśnieżoną wersję lokacji Ravenholm, dobrze znaną fanom serii.

Materiały opublikował serwis ValveTime.net, po otrzymaniu plików poziomu. Jak widać, zdążono przygotować nie tylko budynki, ale także zagadki do rozwiązania, potyczki czy skrypty aktywujące określone wydarzenia.

Nie tylko Junction Point rozwijało odcinki Half-Life 2. Czwarta część - zatytułowana Return to Ravenholm - powstawała w Arkane, dobrze znanym dzisiaj dzięki Dishonored. Gracz miał rozbić się wewnątrz magazynu, gdzie czekali niejacy Duncan oraz Scooter. Nieopodal była też stacja kolejowa, a na ulicach walki toczył ruch oporu.

Skąd wiemy jednak, że screeny pochodzą z projektu Junction Point, a nie Arkane - na co wskazywałby tytuł ich odcinka? Otóż ValveTime.net zauważa, że część plików nosi oznaczenia JPS, od Junction Point Studios. Są też obiekty z właściwością magnetyzacji, czyli nawiązanie do wspomnianego Magnet Gun.

Mogło być całkiem ciekawie. Tymczasem Half-Life 3 nie zostało potwierdzone.

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze