Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Starfield - kontrabanda: jak ukryć i gdzie sprzedać

Jak uniknąć skanerów i handlować nielegalnym towarem.

Jeśli lubimy dreszczyk emocji i chcielibyśmy w Starfield poczuć się niczym Han Solo, to możemy zająć się karierą przemytnika. Do przewożenia nielegalnych towarów nie wystarcza jednak dobre chęci... Na tej stronie dowiesz się, jak szmuglować kontrabandę.



Kontrabanda - co to

Kontrabanda to inaczej nielegalne towary. Ładunek tego typu zwykle przynosi ogromne zyski, ale przewożenie, posiadanie i handlowanie takimi dobrami jest zakazane w większości systemów. Przy każdym zbliżaniu się do zasiedlonej planety zostaniemy przeskanowani przez stróżów prawa, a jeśli wykryją oni kontrabandę, to czeka nas grzywna, więzienie (oraz utrata towaru) lub walka ze stróżami prawa.

Przykładem kontrabandy może być narkotyk Aurora, który legalnie kupimy i sprzedamy w mieście Neon, ale już na innych planetach jest to surowo zakazane. Kontrabandę poznamy po charakterystycznej pomarańczowej ikonce znajdującej się przy nazwie przedmiotu.

Jeżeli mamy nielegalny i cenny towar, którego nie chcemy stracić w wyniku kontroli, a nie posiadamy jeszcze odpowiedniego wyposażenia statku, które pozwalałoby nam na przemyt, to warto rozważyć założenie bazy na odizolowanej planecie i ukrycie tam towaru.


Jak przemycać kontrabandę

Jeżeli chcemy przemycać kontrabandę, potrzebujemy dwóch elementów statku. Pierwszy to osłaniana ładownia - zgodnie z nazwą osłania ona zawartość ładowni przed sygnałem skanera. Drugi element to zakłócacz skanerów, który zagłusza sygnał nadawany przez stróżów prawa w celu zidentyfikowania zawartości naszej ładowni. Oba elementy należy zamontować na statku używanym do przemytu.

Aby zamontować elementy, musimy udać się do edytora statków, kliknąć puste pole i dodać każdy z elementów. Następnie możemy doczepić je do swojego statku w pasujące sloty lub wymienić istniejące już części na te służące do przemytu. Ważne, aby elementy pasowały klasą do klasy naszego statku - w innym przypadku konieczne będzie dostosowanie także takich elementów jak generator czy silniki.

Gdy już wyposażymy się w odpowiednią ładownię i opcjonalny zakłócacz, musimy udać się na pokład statku i upewnić się, że nielegalne przedmioty znajdują się w osłanianej ładowni statku, a nie w naszym ekwipunku. Jeśli mamy kontrabandę przy sobie, a nie w osłanianej ładowni, to skaner ją wykryje. Panel ładowni znajdziemy w kokpicie, nieopodal fotela pilota.

Gdy wykonamy powyższe kroki, możemy już szmuglować kontrabandę. Musimy jednak uważać, ponieważ nawet wyposażenie się w osłanianą ładownię i zakłócacz skanerów nie gwarantuje, że nam się uda. Podczas skanowania na ekranie pojawi się okienko z informacją, jaki procent szans mamy na to, że władze nie wykryją nielegalnego towaru.

Na wykrywalność wpływa wiele czynników - od jakości części zamontowanych w statku po nasze umiejętności, więc w miarę postępów będziemy zwiększać szansę na powodzenie przemytu. Zawsze możemy posiłkować się szybkim zapisem przed kontrolą, co umożliwi nam wczytanie zapisu w razie niepowodzenia.

UWAGA: Części służących do przemytu nie kupimy u zwykłych handlarzy i techników okrętowych.


Skąd wziąć osłanianą ładownię i zakłócacz skanerów

Niezbędne części możemy kupić u odpowiedniego sprzedawcy, jednak nie jest ich wielu. Najłatwiej zrobimy to, dołączając do Karmazynowej Floty. Oto jak tego dokonać:

  • Upewnij się, że masz choć jeden nielegalny towar i daj się złapać podczas skanowania - rozpocznie to zadanie Głęboka konspiracja.
  • Wykonaj zadania Głęboka konspiracja i Szczur trafia do kanałów.
  • Wróć na stację kosmiczną Klucz w systemie Kryx.

Na stacji Klucz możesz spotkać się z Jasmine Durano - najpierw zostanie ona nam przedstawiona przez Naevę podczas zadania, a następnie znajdziemy ją w klepie zajmującym się obsługą statków - niedaleko wejścia na stację.

Podczas rozmowy z Jasmine dostaniemy opcję modyfikowania statku, wiec korzystamy z niej, a następnie dodajemy wymagane części. Przypominamy - najpierw klikamy na puste pole w pobliżu podglądu statku i dodajemy nową część, a z kategorii wybieramy osłanianą ładownię i zakłócacz skanera. Musimy dobrać te części tak, by pasowały klasą i stykami do naszego statku. Może być konieczne usunięcie poprzednich modułów ładowni oraz dokupienie silniejszego generatora.


Gdzie sprzedać kontrabandę

Wszystkie nielegalne towary bez problemu sprzedamy na stacji Klucz w systemie Kryx. Każdy handlarz w tym miejscu kupi od nas kontrabandę.

Innym dobrym miejscem jest stacja kosmiczna Legowisko położona na orbicie planety Chthonia w systemie Wolf (sąsiaduje on z Alfa Centauri, w którym znajduje się Loża i Nowa Atlantyda oraz z systemem Narion). Na stacji Legowisko musimy odwiedzić kupca imieniem Marcel Duris - jest w sklepie Urzędu Handlowego.

UWAGA: Jeśli macie więcej kontrabandy, niż kupcy w Kluczu lub Legowisku mogą kupić, to możecie zaczekać lub przespać się 48 godzin - po tym czasie inwentarz sklepów zostanie zresetowany, a handlarze znów będą mieli pełne portfele.

Spis treści: Starfield - Poradnik, Solucja

Read this next