Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Observer - ukryty pokój, zagadka z dźwigiem, piwnica, dziwne hałasy

Odkrywamy tożsamość kolejnej ważnej osoby związanej ze śledztwem.

Po zakończeniu dość długiego wspomnienia związanego z Heleną Nowak wrócisz do salonu tatuażu. Warto zacząć od przyjęcia synchronizyny, dzięki czemu wyregulujesz funkcje życiowe bohatera oraz poprawisz jakość obrazu. Warto nieco rozejrzeć się po pomieszczeniu.

Znajdziesz tu kilka przedmiotów oraz nagranie. Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, to możesz również skorzystać z trybu wizji biologicznej, żeby zbadać ciało denatki, zwracając szczególną uwagę na krew i rany szarpane na jej ciele.

Panel w fotelu, gdzie należy wpisać kod 3615.

Kiedy skończysz oględziny podejdź do tylnej części fotela i zwróć uwagę na panel (obrazek powyżej). Wpisz w nim kod, który poznałeś we wspomnieniu Heleny, czyli 3615. W ten sposób otworzysz przejście do pomieszczenia z lewej. Przejdź przez nie i udaj się w lewo, po czym zejdź po schodach na sam dół.

W korytarzu naciśnij przycisk z prawej, co spowoduje otworzenie drzwi. Trafisz do tajnej pracowni chirurgicznej. Na stole znajdziesz piłę mechaniczną, protezę oka oraz dyktafon. Z prawej jest skrzynka z dźwignią. Pociągnij ją, aby przywrócić zasilanie. Nie przejmuj się potworem, którego zatrzymają stalowe drzwi.

Panel, przy pomocy którego przesuniesz stół i obsłużysz dźwig.

Podejdź do panelu kontrolnego, po czym przesuń stół w prawo (1 na obrazku powyżej), co spowoduje odsłonięcie kratki (2 na obrazku powyżej). Przesuń dźwig (3 na obrazku powyżej) korzystając ze strzałki w lewo (4). Kiedy ten znajdzie się nad kratką zjedź nim na dół (5), a potem podejdź do niego i umieść go na kracie. Kiedy skończysz wróć do panelu i wciśnij strzałkę w górę (6).

Kiedy skończysz w ziemi powstanie dziura, w którą wskocz. Zejdź na sam dół i przejdź przez tunel. Możesz wspomagać się noktowizją (klawisz „F"), ponieważ jest tu dość ciemno. Ostatecznie znajdziesz się w piwnicy.

Piwnica nr 14, w której przebywa Maria.

Rusz przed siebie, a potem skręć w lewo. Piwnice z numerami 7-13 są zamknięte, ale w 14 możesz porozmawiać z niejaką Marią (obrazek powyżej), która powie ci, jak przejść przez piwnice. Jednocześnie w dzienniku pojawi się nowe zadanie opcjonalne, polegające na zbadaniu dziwnych odgłosów w piwnicy.


Dziwne hałasy

Jeśli zależy ci na rozwiązaniu tej sprawy, to Wyrusz dalej, aż dotrzesz do piwnicy nr 15. Skręć przy niej w lewo. Idź przed siebie, a na skrzyżowaniu skręć w prawo. Po kilku krokach dotrzesz do skrytki nr 28. Przy próbie hakowania zamka uda się ustalić tylko jedną, ostatnią cyfrę - 1. Tożsamość właściciela skrytki ustalisz nieco później.

Wyjście z tej części podziemi.

Wróć do korytarza i kontynuuj marsz. Przy skrytce 34 skręć w prawo (możesz udać się w lewo do skrytki 38, gdzie spotkasz kobietę, ale nie dowiesz się od niej za wiele). Rusz przed siebie, a usłyszysz muzykę. Możesz podejść do radia na beczce obok zamkniętych drzwi i puścić kasetę. Ważniejsze jest jednak udanie się do przejścia z lewej strony wejścia do lokacji - prowadzi ono do drzwi z napisem Exit (obrazek powyżej).

Podejdź do cyfrowego zamka i zhakuj go. Uda się ustalić trzy pierwsze cyfry. Ostatnią możesz z łatwością odgadnąć wciskając wszystkie cyfry po kolei. Właściwą okaże się „4". Przejdź przez otwarte drzwi, a trafisz do kolejnej części lokacji.

W trakcie przechodzenia przez korytarz trafisz na interkom, z którego skorzystaj.

Możesz się teraz udać w lewo lub przez drzwi z prawej. Nie ma to większego znaczenia, ponieważ i tak trafisz na klatkę schodową, która zaprowadzi cię do tego samego korytarza z czerwonym dywanem. Idź cały czas przed siebie przechodząc wielokrotnie przez tą samą lokację.

W końcu trafisz na znajdujący się z lewej strony interkom (obrazek powyżej). Użyj go, aby porozmawiać z kobietą (wybierane odpowiedzi nie mają większego znaczenia). Kiedy skończysz kontynuuj marsz korytarzem.

Przycisk otwierający skrytkę przy komputerze.

W końcu dotrzesz na parter kamienicy. Jeśli chcesz poznać właściciela skrytki nr 28, to udaj się do pustego pokoju dozorcy i wejdź do komputera. Przejrzyj listę lokatorów skupiając się na piwnicy. Okaże się, że poszukiwana osoba przebywa w pokoju 205. Udaj się na drugie piętro i odnajdź wskazany pokój.

Wejdź do niego i przejdź do pomieszczenia z prawej. Przy regale z lewej znajdziesz czerwony przycisk (obrazek powyżej). Wciśnij go, a otworzysz skrytkę przy komputerze z prawej. Znajdziesz w niej kilka zdjęć. Na odwrocie jednego z nich znajdziesz kod (7441) do skrytki nr 28.

Tajemnica skrytki numer 28.

Wróć do piwnicy i skorzystaj ze znalezionej kombinacji. W środku znajdziesz świniopodobny organizm (obrazek powyżej) podłączony pod gogle.

Możesz podejść do komputera z lewej i zdecydować czy wznowisz symulację, która uspokoi „świnię" czy też pociągniesz za dźwignię z prawej, która uśmierci organizm.



Bez względu na to czy rozwiązałeś zagadkę skrytki nr 28 czy też nie udaj się na podwórze, gdzie spotkasz dozorcę, z którym porozmawiaj. Okaże się, że właściciel salonu tatuaży to Jack Karnas mieszkający pod numerem 210. Udaj się na drugie piętro, a potem do wskazanego mieszkania.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Observer

PS4, Xbox One, PC, Nintendo Switch

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.

Komentarze