Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Nowe studio współtwórcy GTA ujawnia pierwsze projekty. Raczej nie tego oczekiwali gracze

Dwa nowe uniwersa.

Absurd Ventures - nowe studio założone przez współzałożyciela Rockstara Dana Housera - zapowiedziało swoje dwa pierwsze projekty, dalekie jednak od klasycznych gier. „American Caper” przyjmie formę noweli graficznej, czyli formy interaktywnego komiksu, natomiast „A Better Paradise” będzie... słuchowiskiem.

Jesteśmy bardzo podekscytowani prezentacją tych dwóch uniwersów, ich postaci oraz historii” - przekazał w informacji prasowej Houser. „Reprezentują nasze podejście do mediów i opowiadania historii. Dwa pierwsze projekty pozwolą nam zaprezentować te dwa światy, podczas gdy w tym samym czasie pracujemy nad innymi wariacjami i rozszerzeniami. To tylko początek”.

Jak możemy się dowiedzieć, „American Caper” skupia się na dwóch normalnych, ciężko doświadczonych przez życie rodzinach w świecie skorumpowanych biznesmenów, nieudolnych polityków i wszechobecnej przestępczości. Grafikę do noweli stworzy znany brytyjski ilustrator komiksów Simon Bisley, wcześniej współpracujący m.in. z DC Comics i Marvelem.

Ujawniono także loga obu produkcji

Natomiast „A Better Paradise” ma być egzystencjalnym thrillerzem, którego akcja rozgrywa się w niedalekiej przyszłości. Na słuchowisko będzie składać się będzie 12 odcinków, które są już w produkcji. Za realizację projektu odpowiadają wielokrotnie nagradzani weterani branży audio, firma Qcode Media. Jednocześnie studio Absurd Ventures zapowiada, że z czasem pojawią się kolejne zróżnicowane projekty - oprócz noweli graficznych i słuchowisk także animacje oraz klasyczne gry wideo.

Przypomnijmy, że Dan Houser w czasie swojej kariery w Rockstarze zajmował się głównie tworzeniem scenariuszy, odpowiadając za historie przedstawione w niemal wszystkich produkcjach studia od Grand Theft Auto 2, aż po Red Dead Redemption 2. Opuścił szeregi Rockstara na początku 2020 roku, niedługo później zakładając Absurd Ventures. Po drodze zaliczył jeszcze krótką przygodę z popularnymi wówczas grami opartymi na technologii blockchain, działając jako inwestor.

Read this next