Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Netflix chce powtórzyć sukces „Squid Game”. Zainwestuje miliardy w koreańskie produkcje

W ciągu czterech lat.

Netflix coraz chętniej otwiera się na Daleki Wschód i chce powtórzyć sukces takich seriali jak „Squid Game” czy „Chwała”, które stały się światowymi hitami. Platforma zainwestuje aż 2,5 miliarda dolarów w koreańskie produkcje w ciągu czterech najbliższych lat.

To oznacza, że Netflix planuje wydać w niedalekiej przyszłości dwa razy więcej, niż do tej pory przeznaczył na projekty w Korei Południowej od momentu debiutu na tamtejszym rynku w 2016 roku. Informację o inwestycji ogłosił dyrektor generalny serwisu - Ted Sarandos - po spotkaniu w Waszyngtonie z prezydentem kraju Jun Suk Jeolem, jak czytamy na portalu The Hollywood Reporter.

Co ciekawe, Netflix chce podobno zrobić amerykański remake „Squid Game”Zobacz na YouTube

Pamiętajmy, że w tym roku w bibliotece platformy pojawią się trzydzieści cztery koreańskie nowości - między innymi kolejne sezony „Sweet Home”, „D.P.” czy „Chwały”. Ponadto zaplanowano również reality show „Siren: Survive The Island” oraz seriale „Nineteen to Twenty” i „Zombieverse”. Na uwagę zasługuje też dokument o samozwańczych „mesjaszach” we współczesnej historii Korei pod tytułem „In the Name of God: A Holy Betrayal”.

Plany Netflixa nie powinno nikogo dziwić skoro ze statystyk wynika, że aż połowa subskrybentów serwisu ogląda filmy i seriale wyprodukowane na Dalekim Wschodzie. Podobne decyzje podjęto już w Disney+, Amazon Prime Video i Apple TV+, gdzie przeznaczane są coraz większe środki na pozyskiwanie i produkcję oryginalnych koreańskich treści.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Read this next