Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

„Najlepsza gra, której nigdy nie zrobiliśmy”. Twórca BioShocka wspomina anulowany spin-off SWAT 4

Miał skupić się na walce z potworami.

Ken Levine, współzałożyciel studia Irrational Games, wspomniał w mediach społecznościowych anulowany spin-off kultowego SWAT 4, mający łączyć realistyczną, taktyczną rozgrywkę z walką przeciwko nadnaturalnym przeciwnikom. Ostatecznie jednak projekt nie doszedł do skutku, a zespół zajął się rozwojem serii BioShock.

Levine odniósł się do nieukończonej produkcji odpowiadając na post internetowego profilu Obscure Game Aesthetics. Jak sam stwierdził, była to „bez dwóch zdań najlepsza gra, której nigdy nie zrobiliśmy”. Do dzisiaj z ciekawego spin-offu pozostał jedynie niewielki gameplay w serwisie YouTube, który można zobaczyć poniżej.

Jak możemy się dowiedzieć z zarchiwizowanego wpisu na blogu nieistniejącego już studia Irrational Games, projekt Division 9 - wcześniej rozwijany jako SWAT: Special Division - zaczął być rozwijany z powodu nacisków wydawcy Sierra Entertainment. Wydawca po sukcesie SWAT 4 chciał wypuścić kolejną odsłonę serii, a studio „bardzo potrzebowało pieniędzy” na rozwój swojego następnego projektu.

Produkcja miała w całości opierać się na silniku taktycznej strzelanki, jednak planowano kilka ambitnych zmian i ulepszeń. Przede wszystkim mapy kolejnych misji miały być bardziej rozległe i otwarte, pozwalając graczom na większą dowolność w realizacji celów. Podczas misji trafilibyśmy na różne rodzaje przeciwników - zombie, ghoule czy wilkołaki - z czego każdy wymagałby zastosowania odmiennej taktyki.

Ciekawą mechaniką miał być system zarażenia wirusem zombie - jeśli jeden z członków naszej drużyny został zainfekowany, gracz musiał jak najszybciej ukończyć misję, aby zapewnić towarzyszowi niezbędną pomoc. W innym wypadku mógłby on stracić nad sobą panowanie i zaatakować własny oddział.

Read this next