Skip to main content

Microsoft zdradził, ile Apple, Google i Tencent zarabiają na grach mobilnych

To prawdziwa żyła złota.

Microsoft opublikował ciekawy dokument z informacjami na temat branży gier oraz przychodów z rynku mobilnego, co rzuca dodatkowe światło na chęć przejęcia Activision Blizzard King oraz ujawnia wiele szczegółów dotyczących Apple, Google i Tencentu.

Stosunkowo krótki dokument zatytułowany „Microsoft - Activision Blizzard: Poznaj fakty” liczy sobie zaledwie dwie strony, ale zawiera mnóstwo interesujących informacji. Już na samym początku możemy przeczytać, kto ile zarabia na grach mobilnych.

Całkowitą wartość globalnego rynku gier w 2022 roku wyceniono na 196,8 miliarda dolarów, z czego konsolom przypada 52,9 mld dolarów, komputerom osobistym 38,1 mld dolarów, a grom w chmurze 2,3 mld dolarów. Reszta, czyli 103,5 mld dolarów to wartość rynku gier mobilnych, z którego największe przychody otrzymują trzy firmy:

  • Tencent - 32,5 mld dolarów
  • Apple - 14,8 mld dolarów
  • Alphabet (Google) - 12,4 mld dolarów

Patrząc na wartość rynku mobilnego i ogromne przychody, jakie generują gry na urządzenia przenośne, nie powinno dziwić, że gigantowi z Redmond tak bardzo zależy na przejęciu Activision Blizzard King, które ma ogromny potencjał w tym sektorze branży. Najzwyczajniej potencjalne zyski są zbyt duże, by przejść obok nich obojętnie.

Ponadto w dokumencie czytamy między innymi o tym, że Microsoft nadal czuje się zobowiązany do zapewnienia długoterminowego i w 100% równego dostępu do Call of Duty na platformach Sony i Nintendo po ewentualnym przejęciu Activision. Firma wskazuje też, że na konsolach PlayStation obecnie dostępnych jest 58 tytułów należących do Microsoftu, a Sony na Xboxach wydało zaledwie 2 produkcje.

Read this next