Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Meta nadal pompuje miliardy dolarów w metaverse

Bez większych rezultatów.

Meta - właściciele Facebooka - tylko w ostatnim kwartale fiskalnym wydało kolejne 3,7 mld dolarów na dział Reality Labs, zajmujący się rzeczywistością wirtualną, z naciskiem na metaverse.

Dyrektorka do spraw finansowych - Susan Li - dodała w rozmowie z inwestorami po publikacji najnowszych wyników korporacji, że segment ten może pochwalić się... 210 mln dol. przychodów w tym samym okresie. Jak widać, różnica zysków i strat jest dość imponująca.

Koszty spotęgowało niższe zainteresowanie zestawem Meta Quest 2, ponieważ trwały już oczekiwania na Meta Quest 3, które zadebiutowało 10 października (a więc już w kolejnym kwartale, który nie był brany pod uwagę). Mogłoby się wydawać, że produkcja nowego sprzętu może po części tłumaczyć wyższe straty, lecz wydatki były na stabilnym poziomie 4 mld dol. rok do roku.

Wszystko to sprawia, że Meta może pochwalić się imponującym osiągnięciem wpompowania w Reality Labs około 24 miliardów dolarów w okresie 21 miesięcy. Nie ma także perspektyw na to, żeby sytuacja miała ulec zmianie w najbliższej przyszłości.

„Spodziewamy się, że straty operacyjne znacznie wzrosną rok do roku, ze względu na nasze ciągłe wysiłki na rzecz rozwoju produktów w rzeczywistości rozszerzonej i rozszerzonej oraz inwestycje w dalsze skalowanie naszego ekosystemu” - napisano w raporcie finansowym, cytowanym przez VentureBeat.

Głównym produktem Reality Labs - poza sprzętem - jest aplikacja metaverse o nazwie Horizon Worlds. Wielkie inwestycje nie przekładają się jednak na większe zainteresowanie, a wirtualny świat zazwyczaj świeci pustkami, choć ostatnio wprowadzono przełomową zmianę - wirtualne awatary użytkowników dostały nogi.

Korporacja może sobie na to pozwolić. Łącznie wszystkie gałęzie działalności - jak Facebook czy Instagram - wypracowały bowiem 11,6 mld dolarów zysków w opisywanym kwartale od początku lipca do końca września, co stanowi wzrost o 23 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Read this next