Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

FIFA, GTA i Assassin's Creed najpopularniejszymi seriami gier w Polsce w 2019 roku

Raport producentów i dystrybutorów gier.

Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego opublikowało fragmenty raportu podsumowującego polski rynek gier w 2019 roku.

Okazuje się, że największą popularnością w Polsce cieszą się serie FIFA, GTA oraz Assassin's Creed. Na dalszych miejscach znalazły się między innymi Need for Speed, Far Cry i Star Wars.

Najpopularniejsze cykle gier w Polsce w 2019 roku:

  1. FIFA
  2. Grand Theft Auto
  3. Assassin's Creed
  4. Need for Speed
  5. Far Cry
  6. Star Wars
  7. The Sims
  8. Borderlands
  9. Battlefield
  10. Tomb Raider
Assassin's Creed wśród dominujących marek w Polsce

Ujawniono też najlepiej sprzedające się gry w minionym roku na polskim rynku. Na szczycie listy uplasowała się FIFA 20, a na kolejnych dwóch miejscach GTA 5 i FIFA 19.

Najlepiej sprzedające się tytuły w Polsce w 2019 roku:

  1. FIFA 20
  2. Grand Theft Auto 5
  3. FIFA 19
  4. Farming Simulator 19
  5. The Sims 4
  6. Red Dead Redemption 2
  7. Star Wars Jedi: Upadły Zakon
  8. Tom Clancy's Rainbow Six
  9. Battlefield 5
  10. Need for Speed Payback
  11. Assassin's Creed Odyssey
  12. EA Sports UFC 3
  13. Borderlands: The Pre-Sequel
  14. God of War
  15. Tom Clancy's The Division 2
  16. Spider-Man
  17. Far Cry 5
  18. Borderlands 2
  19. Need for Speed Heat
  20. Minecraft: PlayStation 4 Edition
Sukces FIFA 20 nie jest zaskoczeniem

Produkcje ze wspomnianego zestawienia stanowią 33,6 procent wszystkich sprzedanych tytułów. W 2019 roku w Polsce rozeszło się zaś łącznie 5,3 milionów gier, przy czym 51,8 procent kupiono w wersjach pudełkowych, a 48,2 proc. w wydaniu cyfrowym.

Zdecydowana większość nabytych przez graczy pozycji - 61,6 proc, czyli 3,2 milionów - to tytuły konsolowe. Najpopularniejszymi gatunkami są zaś gry akcji (28,6 proc. wszystkich sprzedanych projektów), strzelanki (16 proc.) i strategie (12,6 proc.).

Zobacz na YouTube

Ponadto Polacy najczęściej sięgają po pozycje z oznaczeniem PEGI 18, a więc dla dorosłych - stanowią 39,9 proc. kupionych przez klientów tytułów. Na drugim miejscu są gry z PEGI 3 (20 proc.), a na trzecim z PEGI 16 (17,9 proc.).

Źródło: Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego

Read this next