Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Cała nadzieja w GTA i Rockstarze. Inne gry Take-Two nie chcą się sprzedawać

Trzy ostatnie premiery rozczarowały.

Właściciel Rockstara, wydawcy Grand Thef Auto - firma Take-Two - zapowiedział „program redukcji kosztów”, opiewający na 50 milionów dolarów rocznie. Firma tłumaczy się niższą niż oczekiwano sprzedażą ostatnich premier.

Dyrektor generalny Strauss Zelnick ujawnił szczegóły podczas rozmowy z inwestorami po ogłoszeniu najnowszych wyników finansowych. Jak mówił, zarówno Marvel's Midnight Suns, jak i PGA Tour 2K23 oraz New Tales of the Borderlands sprzedały się poniżej prognoz, pomimo wysokich ocen w recenzjach.

- Widzimy słabość szerszego rynku - mówił menedżer w późniejszym wywiadzie z GamesIndustry.biz. - Nasze tytuły radzą sobie dobrze, zbierają świetne oceny, są gorąco przyjmowane przez krytyków. Dostarczamy kolejne hity, jeden po drugim.

- Z drugiej strony, zauważamy słabość pod względem zainteresowania konsumentów, zwłaszcza na konsolach i pod względem powtarzalności wydatków w produktach konsolowych - dodał. „Powtarzalność wydatków” to angielskie recurrent spending, a więc klienci korzystający regularnie z transakcji cyfrowych w kupionych już tytułach czy kupujący dodatki do nich.

Wspomniane cięcie kosztów obejmie „personel, procesy, infrastrukturę i inne obszary, zwłaszcza w sferze wydawniczej i korporacyjnej” - wyjaśnił menedżer. Firma przejęła w ubiegłym roku studio Zynga, co miało przynieść 100 mln dolarów oszczędności. Najwyraźniej nie należy spodziewać się większych zwolnień, jakie przetaczają się obecnie przez firmy technologiczne.

- Nie spodziewamy się jakiejś szerokiej redukcji etatów - zapewnił. - Przyglądamy się po kolei poszczególnym oddziałom i staramy się większych efektywność działania.

Z lepszych wieści na temat kondycji Take-Two: Grand Theft Auto 5 oraz GTA Online nadal radzą sobie bardzo dobrze, tak samo jak wirtualne kasyno wydawane pod nazwę NBA 2K. Również Red Dead Redemption 2 dodało kolejne 4 mln sprzedanych egzemplarzy w ostatnim kwartale ubiegłego roku, przekraczając poziom 50 mln. Może jakieś DLC? Powinno wystarczyć do czasu debiutu GTA 6.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze