Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Baldur's Gate 3 - najlepsze zaklęcia i sztuczki

Najprzydatniejsze zaklęcia na początek gry, do walki oraz na czas eksploracji.

Na tej stronie znajdziesz zestawienie najlepszych zaklęć i sztuczek w BG3, które wykorzystasz w trakcie walki oraz eksploracji. Skupiamy się głównie na ciekawostkach i ujawnieniu nieznanych właściwości, jakie posiadają niektóre z zaklęć.


Na tej stronie:


Najlepsze zaklęcia na czas walki

Poniżej zestawienie zaklęć przeznaczonych do walki z wrogiem, które pomogą ci szczególnie w początkowych etapach rozgrywki. Lista zawiera także kilka wyjątkowo silnych czarów, które łatwo przeoczyć.

  • Przyspieszenie - pozwala wykonać dwie akcje na turę i zwiększa szybkość ruchu. Zmaksymalizuj efekt rzucając czar na postać posiadającą dodatkowy atak (barbarzyńca czy wojownik). Mogą wtedy wykonać cztery ciosy (dwa główne i dwa dodatkowe)
  • Kojące słowo - proste zaklęcie leczące dostępne dla większości klas. Jego główne zastosowanie to podnoszenie powalonych sojuszników na odległość jako akcja dodatkowa w porównaniu do Pomocy, która jest akcją główną
  • Ciemność - oślepia wszystkich, którzy znajdują się wewnątrz utworzonej chmury. Daje duże możliwości strategiczne. Nie możesz namierzyć celów znajdujących się wewnątrz chmury (chyba że stoją na jej krawędzi) ani strzelać przez nią - traktowana jest jak przeszkoda
  • Duchowi strażnicy - otaczasz się duchami, które ranią jedynie wrogów przy dotknięciu. Aktywuj aurę i poruszaj się po polu bitwy - w jednej turze każdy jednokrotnie może otrzymać obrażenia a także, gdy wróg rozpocznie ruch będąc w strefie działania. Świetnie radzi sobie z nieumarłymi
  • Strach - nazwa zaklęcia jak i nadawanego statusu. Zmusza przeciwników do ucieczki uniemożliwiając im wykonanie akcji, zmusza także do upuszczenia broni
  • Stworzenie lub zniszczenie wody - tym jednym prostym trickiem zadajesz przeciwnikom zwiększone obrażenia od elektryczności i lodu, gdy otrzymują status Wilgoć.
  • Magiczny pocisk - proste, niezbyt silne zaklęcie. Zawsze dochodzi do celu. Ponadto rzadko kiedy przeciwnicy posiadają odporność na Moc
  • Lustrzane odbicia - bardzo skuteczna forma defensywy, która z bardzo wysoką szansą niweluje trzy kolejne ataki
  • Sanktuarium - osoba wskazana tym zaklęciem nie może być celem ataku - ani zaklęcia, ani ciosu wręcz. Może jednak otrzymać obrażenia od czarów i efektów obszarowych
  • Fala gromu - zaklęcie ofensywne, które skutecznie odrzuca przeciwników. Często możesz je wykorzystać, by popchnąć wrogów w przepaści. Przydatne szczególnie we wczesnych etapach gry
  • Barwna kula - zaklęcie ofensywne, które przybiera postać jednego z sześciu żywiołów. Pomaga walczyć z przeciwnikami posiadającymi odporności

Najlepsze zaklęcia do eksploracji

Ta lista zawiera najciekawsze czary, których możesz użyć w trakcie podróży po mapie świata. Wspomagają mobilność, zwiększają możliwości eksploracji i działań.

  • Niewidzialność - przemkniesz się niezauważenie nie tylko obok wrogów, ale i pułapek reagujących na ruch. Ułatwia kradzieże, jednak nadal osoba czująca, że gmerasz jej w kieszeni podniesie alarm. Posiada ograniczenie czasowe. Zaklęcie niemal obowiązkowe
  • Przyjaźń / wskazówki - są to sztuczki, które ułatwiają zdawanie testów umiejętności. Gdy rozmawiasz główną postacią, by skorzystać z tych sztuczek muszą posiadać je kompani i w trakcie testu możesz aktywować je jako premie
  • Przebranie siebie - świetna sztuczka, która pozwoli zyskać przychylność rozmówców. Po aktywacji wybierz inną rasę, w jaką chciałbyś się przemienić. Szczególnie drowowie oraz githowie nie przepadają za rozmowami z innymi rasami. Ułatwi ci to unikanie konfliktów i rozszerzy opcje dialogowe. Brak ograniczenia czasowego
  • Forma gazowa - najwyższa forma przemiany. Przeciskaj się przez otwory, lataj i unikaj pułapek unosząc się nad ziemią. Ponadto trudniej cię trafić. Możesz zostać zaatakowany, gdy wlecisz na niedozwolony teren, jednak nie jesteś identyfikowalny
  • Rozmawianie z umarłymi - umarli posiadają wiele informacji, z tym zaklęciem będziesz w stanie je wydobyć. Wysoce zalecana umiejętność
  • Rozmawianie ze zwierzętami - zwierzaki nierzadko powiedzą ci o tajemnicach ich panów, ukrytych skarbach czy sekretnych przejściach
  • Kołatka - zaklęcie, które natychmiast otworzy każdy zamek - czy to drzwi, czy zamknięty kufer, niezależnie od poziomu jego trudności. Ponadto niektóre przejścia mogą zostać otwarte jedynie tym zaklęciem
  • Wykrycie myśli - dowiedz się o prawdziwych zamiarach rozmówców. Pomaga podjąć słuszne decyzje, zgodne z tym, jak chcesz poprowadzić rozgrywkę oraz odblokowuje dodatkowe opcje dialogowe
  • Czary mobilności - zaklęcia Skok przez mgłę, Drzwi przez wymiary czy Przyznanie umiejętności latania zwiększają zasięg podróżowania i pozwalają dostać się w niedostępne miejsca i powinieneś posiadać chociaż jedno. Zaklęcie Piórkospadanie pozwala na całej drużynie zeskakiwać ze znacznych wysokości bez odnoszenia obrażeń
  • Magiczna dłoń - prosta sztuczka, która pozwoli ci poruszać lewitującą dłonią, która potrafi aktywować odległe dźwignie, naciskać przyciski i rzucać przedmiotami - tak podczas bitwy jak i po to, by podać ci coś, czego sam nie możesz dosięgnąć
  • Zdjęcie klątwy - jak sama nazwa wskazuje. W niektórych przypadkach możesz otrzymać klątwę, która samoczynnie nie zniknie. Dlatego tak ważne jest, aby mieć w drużynie kogoś, kto włada tym zaklęciem
  • Ożywienie - czar pozwalający wskrzesić zmarłego sojusznika. Nie działa na inne byty
  • Ślepota - chcesz przejść koło kogoś niezauważenie? Zaklęcie ślepoty drastycznie redukuje zasięg widoczności i nie wywołuje agresji u celów

Następnie: Baldur's Gate 3 - druid: build, opis klasy

Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - Zwróć złoto Rakhata

Read this next